Tuesday, June 16, 2015

KEPUTUSAN 2.0

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

=) 

Hari ni la harinya yang sepatutnye. Lepas ditimbang ditolak dikira gune jari tangan kaki beruang Koala dari Melbourne, makanye aku buat keputusan aku TOLAK offer tu. Bukan menolak rezeki orang kate. rezeki tu ade di mane mane, Bumi Allah ni luas. Cume rajin dengan tak je untuk mencari kan. 

Aku buat keputusan ni bukan sesuka hati je. Aku dah fikir banyak bende, fikir macam macam perkara sampai aku migrain tahap teruk. Hahaha payah kan nak buat keputusan. Puan Mak pun mase aku cite kat dia pasal offer ni, dia macam terkejut plus blur jugak. Aku tau daripada cara dia tu, nak suruh aku offer tapi kalu aku sendiri yang tak nak, nak buat macam mane kan. Bukan senang weh nak cari peluang nak mother-daughter's talk ni. Tunggu semua orang tak de.

Cume satu je aku pegang, aku tolak dulu offer ni tapi dalam mase yang same aku cube cari peluang yang lain pulak. Yang kali ni aku anggap je rezeki Orang lain. Mane tau kan ade orang yang lagi berhak dan memerlukan offer tu kan. Semoga begitu la hendaknye.

Dan, semoga untuk beberapa bulan ke hadapan ni, segala urusan aku akan dipermudahkan dan dimurahkan rezeki. Dah tak mo la emo emo sampai menimbulkan khabar angin yang menyakitkan telinga ni. Allah adalah perancang terbaik untuk kehidupan kita tapi kita selalu terlupa dan takdir selalu kite persalahkan.

Okeh. Nak sambung buat keje. Nak sambung merajinkan diri, mempositifkan minda. 

Selamat menjalani Hari Selasa, semua! 

Adios!

p/s : " Terpulanglah.. kalau rase tak sesuai, tak happy tolak je,, tapi sekarang payah nk keje gov.. Tapi kene ingat jugak rezeki di mana mana " - thanks awak ;) 

0 comments:

tt