Tuesday, June 9, 2015

CEREWET KUASA DUA ~

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

=)

Puan Mak kate anak bongsu dia ni makin hari makin cerewet. Semua mende tak kena. Asyik nak complain je. Hahahahaha

Sebenarnye bukan cerewet la. Cume aku rase aku sejak masuk usia baru ni aku suke something yang nampak teratur dan tak berserabut. Nak semua mende jalan smooth je. Ala bukan aku sorang je kot spesis gini. Orang lain ade je jugak. 

Contoh la. Aku memang ade habit make sure office aku kemas before aku balik tetiap petang. Bukan ape, buatnye malam tu ade orang datang, tak de la memalukan diri sendiri kan bile orang tengok office kite. Lagik satu, barang barang tu bile kite dh susun tempat yang sepatutnye, esok senang nak capai kalu nak buat keje. 

Same jugak macam bilik. Pepgi sebelum g keje, aku akan kemas dulu. Mane la tau kan mase kite tak de kawan housemate datang nak tumpang solat ke hape, tak de la orang nak pengsan tengok bilik kite kan. Biar nampak kemas dan bersih. Baru orang selesa. Tu belum masuk bab dapur. Semua peralatan kene susun elok elok. Ala nak memudahkan keje kite jugak. Tak de la kelam kabut mase nak masak.

Disebabkan perkara-perkara macam ni la mak aku kate aku makin cerewet. Hahaha time office lame dulu, meja aku kurang berkemas. Time nk balik, aku kunci pintu. Tapi bahagian lain kat office, aku akan make sure berkemas. Ye la office lame tu orang datang tak menentu mase kan.

Ape lagik yang aku cerewet? Oh ya, last week dapat surat satu. Surat rasmi yang aku kire caca marba. Ermmmm name aku memang totally out la. Noorul Jannah BIN AZIZ. Ohmaiiii mane datang name ni. Ic number betul la pulak. Bile masuk bab alamat Tok Kah, tukar jadik TOH KAH! Tu belum masuk lagik bab layout surat yang herot berot. Eh main tangkap muat je keje eh? Tak check dulu ke kedudukan kertas tu macam mane kat printer. Alahai memalukan jabatan kerajaan je tau. Berbulu je mate menengoknyeeee.

Ha lagik satu. Hahaha yang ni memang Puan Mak hangin kalu aku start bukak mulut. TUDUNG. Aku pernah mention dah kot dalam blog sebelum ni, aku paling tak leh tengok orang pakai tudung bercorak dengan baju pun bercorak. I is mau pitam. Aku yang kekadang pakai tudung bercorak ni pun rase rimas. Tu pun matchkan dengan baju plain. Kalu baju bercorak memang aku carik tudung plain je. Tak reti eh nak menyerabutkan muke yang dah berserabut sedia ade ni. Hahaha

Sebenarnye, tak de masalah pun nak cerewet sikit sikit tapi jangan le sampai menyusahkan orang lain tau. 

Tapi sekarang aku agak alergik dengan whatsapp message. Macam mane tu????

Nahhhhh aku belanja gambor orang cerewet yang .....






Babai!

0 comments:

tt