Tuesday, June 16, 2015

Random ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

1. Carbonara Pasta 

Ni menu berbuka lagik. Hahaa menu paling senang aku nak masak. Kuah instant je, tumis onion, garlic, ngan cili padi, then letakkan instant carbonara paste tu. Tak de tambah mende lain pun. tak de mushromm, or sosej. Peti ais dh kosong. Nasib ade lagik pasta kan. 

Yang melampaunye, atas tu aku tuang mayonise thousand island. Nak bagi rase creamy masam masam sikit. Tekak melampau kan. Nak makan yang sedap sedap je kan. 2 pinggan jugak aku makan. Eh kate puasa kan, lapor. Ade lagik baki dalam peti ais. Karang balik panaskan balik je. Muahaha senang idop kan. 


2. Ejaan Nama 

Aku jumpe mende alah ni kat fb. Sape share eh? Leen kot. Erm untuk orang yang tak pernah tengok ejaan name aku, mesti akan eja macam mane orang sebut. Biasa orang akan sebut double O akan jadik bunyi U kan, alah basic blajo omputih. Cam WOOD, orang tak sebut WOD tapi WUD. Gitu la jugak name aku kan. Ejaannye kan NOORUL, jadi Orang menyebut NURUL. Tapi aku biase aku sebut NORUL, senang orang imagine nak eja cam mane. Cumenye aku akan tambah harakat bile sebut NO tu jadi NOO, maknenye orang tau ejaan name aku NOORUL.

Bile tengok balik, name aku memang ade double huruf tau, nOOrul jaNNah muhaMMad. Sebab tu aku prefer sebut, NOORUL JANNAH MUHAMMAD, double O, N, M. Nasib ar sape yang paham, sape yang tak paham. Hahaha. Ade aku kesah? Tapi kalu salah, memang aku marah.

So far, memang few people je la yang akan reti mengeja dengan betul name aku. Credit pada Incek Zul sebab dia reti eja. Hahaha. Orang lain memang fail. Tapi Uncle Koala lagik best, bile aku sebut name betul aku, kemain berkerut dahi. Tak percaya gamaknye name aku sebaik tu. Muahahahaha



Tapi ape pun, bagi aku name kena eja dan sebut dengan betul. Lagik la kalu nama tu membawa maksud yang baik. Sebab panggilan tu mampu membentuk peribadi seseorang tau. Eh skema pulak bunyinye kan. 

Tapi dalam bebanyak nama yang orang duk panggil, aku rase yang Hakim panggil paling sweet, KAKAYU 

Terase muda semacam jek 

=) 

Babai! 


0 comments:

tt