Saturday, December 23, 2017

PUCUK DAUN JAMBU vs CIRIT BIRIT

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Semalam aku cirit birit. Tak tau la salah makan ape. Rase semua makanan yang aku makan sehari sebelum tu macam normal je. Perut dah berusia cam ni la. 

Aku tak suke makan pil cirit tu. Sebab rase semacam je. Macam lada hitam berkulat. Aku rela ulang alik ke tandas. Kebetulan Puan Mak semalam pun cirit jugak. Petang tu Puan Mak suruh la amikkan pucuk daun jambu tu. 


Ni la rupe pucuk daun jambu tu. Basuh bersih bersih, lepas tu kunyah. Kelat sebat! Rase kelat melekat kat tekak weh. Tapi demi tak tahan dah masuk tandas, aku rela je la kunyah dan telan. Last skali aku masuk toilet pukul 1 pagi. Keluar toilet, aku amik lagi pucuk ni, kunyah sampai tertido.

Bangun pagi tadi rase mulut berhampas dan kelat. Alhamdulillah, cirit birit dah tak de hari ni. 

Lepas ni kene tanam banyak banyak pokok jambu. Senang kalu cirit, boleh amik je. 

Bai!

0 comments:

tt