Friday, December 14, 2012

Roti Canai Untuk Dinner ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Fuh.. Sepatutnye entry ni malam tadi dah publish pun tapi sebaris ayat pun x siap siap ditaip. Malam ni baru ade rase rajin nk siapkan balik :) Minggu ni, ade  dalam 2,3 kali jugak aku makan roti canai for dinner. Oh bukan diet yerk. Tekak jenis mengade kan. So, beli yg frozen siap siap. Pepagi tekak dh terase nak makan roti canai, tapi tahan. Telan lempeng kedai Kak Long laju laju sambil imagine tu roti canai. Sob Sob..

So, disebabkan keinginan itu, balik je keje terus singgah kedai Kakak. Ops, bukan kedai kakak aku hokeh. Ni kedai yg sebelah Pejabat AADK Dungun tu. Selongkar peti, cari roti canai frozen. Jumpe!!

Ni la roti canai frozen tu
 Tak mahal pun 1 pek tu. Dalam RM 7.50 je gamaknye. Ade 10 keping. Cukup la untuk 2 kali goreng :) Umah aku kan tak ramai makhluk :)

Sedikit rentung T_T
 Nak masak roti canai frozen ni x payah mane pun. Panaskan kuali, taruk minyak sikit pastu letak le roti canai tu. Terbalikkan nak kasik masak dua dua side.. Tu aku punye ade sedikit rentung. Aku kan suke 'bakar' makanan T_T Tapi best, ade rase rangup rangup :)


Nom Nom Nom 
Tu dalam pinggan tu siap ade side dish. Hehe.. Ade chicken fingers, ati ayam goreng + daging masak kicap. Roti canai tu 2 keping tau T_T berlambak lambak pertambahan kalori :)

Bukan payah pun nak settlekan masalah tekak aku tu. Tambah tambah lagik kat area umah aku ni ade bukak ke Kedai Rakyat 1 Malaysia. Dh g survey, memacam frozen food ade.. suke! Suke!

Dah dah, aku nak g isi perut. Len kali aku taruk lagi makanan lain :P

Selamat makan :)

p/s : Ari ni 14 Dec 2012. Happy 27th birthday wak :) Saye tak pernah lupe :) Semoga awak sentiase bahagia dgn jalan yg awak pilih :)

p/s/s : Tengah ari tadi tido sampai tak hengat dunia. Terjaga sebab ade Org call tapi mamai punye pasal p tendang lappy sampai tergOlek bawah katil :P

0 comments:

tt