Sunday, December 9, 2012

Bila Aku...

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt ;)

Theme Song :

Eh eh siap ade theme segala bagai :P

Oh seriously, mood aku tak berape okeh. Keje yg tak pernah nak siap-siap. Emosi yg kacau bilau. Penyebab?? Entah. Mungkin disebabkan makhluk itu. Mungkin rase malas yg makin menjadi-jadi. Petang tadi masuk Opis. Incek bos nak dokumen. Urgent. Petang semalam pun same. Lupe kasik soft copy yg Incek bos nak kene present. Penyakit lupe pun makin menjadi-jadi.

Tadi ade update kat fb pasal rase kecewa. Ye, aku tengah kecewa yg amat. Dulu mase Z buat pilihan nak kawen ngan Org lain, aku tak kecewa. Geram je tapi dalam mase yg same aku rase bersyukur sebab aku dapat peluang untuk teruskan cita-cita aku. Okeh. Ade terselit jugak sedikit kekecewaan. Tapi tak de teruk mane sebab aku ngan dia still kawan sampai skarang.

Satu hari aku bagitau Z, aku met someone dan aku rase aku suke budak tu. Satu pengakuan yg agak berani. Selame aku kawan ngan Z aku tak pernah berani mati bagitau dia aku suke Org lain. Tapi kali ni aku berani mungkin disebabkan our love-hate-relationship. Dia cakap untung budak yg aku suke tau. Dia paham dan dia tau aku bukan jenis aku suke sebarangan org. Tak main redah je bab hati perasaan. Pheww ~

Tapi petang tadi aku rase tetibe kecewa yg teramat. Rase suke tu dah terbang ke langit biru dan terhempas di Lautan Hindi. Gagal dikesan di mane tempat yg sebetulnye rase itu jatuh terhempas. Dalam idop aku, aku rase tu pertama kali aku beranikan diri buat pengakuan aku sukekan seseorang. Berbulan bulan rase suke tu dijeruk tapi tak sempat bertukar menjadi kimchi :P

Perasaan suke tu tak berbalas (MUNGKIN!) aku tak pernah dapat respon. Tapi hubungan aku ngan makhluk yg aku suke tu berada dalam keadaan OK. Aku boleh berdepan dengan dia walaupun aku tau jantung aku dipam laju sampai aku tak mampu nak wat ekspresi muke dalam keadaan yg sepatutnye. Dan, aku pun tak mengharapkan rase suke itu berbalas !

GILE ! Ye, memang gile. Setiap kali aku suke seseorang makhluk tu, mesti name makhluk tu akan ade huruf Z! Mungkin secara kebetulan. Tapi aku memang suke huruf Z!Haha.. Penyakit ape pun aku tatau. Lepas ni kene carik huruf lain untuk dibuat peberet. Keh keh..

Dan, aku rase lepas ni segala 'hubungan' yg ade hanye akan wujud hubungan keje semata-mata, xkan ade yg sampingan lagik. Mungkin nampak tak berape pro tapi tu la jalan yang terpaksa dipilih. Aku ade hati dan aku sendiri yg terpakse jaga hati aku tu. Org lain tak kan mampu untuk menjaga hati aku sebaik yg aku lakukan.

Dan untuk awak, mungkin satu kesilapan utk saye sebab pernah sukakan awak dan meluahkan segala perasaan yg wujud itu. Sepatutnya saye pendamkan saje dan awak memang tak patut tahu walaupun sebesar tahi kuman. Persahabatan kite dah saye cemari dengan rase yg tak sepatutnye wujud. Maafkan saye T_T

Jalan penyelesaian yg ade sekarang neh, busykan diri dengan segala mak nenek keje. Sepahkan meja ngan macam macam kertas dan mulekan balik misi yg tertangguh. Semoga segala kesibukan itu mampu merawat hati yg terluke ini. Cewaaaaahhhh ~!

Tak pe la, baik kecewa sekarang daripada merana di mase depan  kan :) Amik langkah awal, angkat kaki awal awal sebelum keadaan semakin meruncing. Haha..

Tu je kot bebelan hari ni. Tak larat nak membebel panjang-panjang.

Sekian, terima kasih.

Ni pengubat hati yg terluka :)

Manggis terbaekk dari kebun :) Mekasih Cg Azizi :)



p/s : Ni entry semalam tapi ari ni baru publish :)

p/s/s : 'Awak istimewa tapi jgn ditanya ape keistimewaan itu' ~ Incek Z, time kasih :)

2 comments:

kEtamSepit said... [Reply]

terliurrrr nye tengok manggis tu...rindu nak balik kampung, carik buah ni kt kebun...sob sob sob..

Anok Pok Mat Kapok said... [Reply]

@iehahfarihah aah rindu nak panjat panjat pokok buah :)

tt