Monday, December 31, 2012

Good Bye 2012 ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Pheww ~ bukak bukak entry terus keluar keluhan. Ape la. Tak baik tau mengeluh. Ahaks. Aish, nak tau tak, Dungun kembali 'bersalji' since malam tadi after fews day mentari tersenyum girang. Sempat la kering kain kain yang memenuh kat ampaian tu. Mangsa banjir pun hampir keseluruhan yang kat Dungun ni dah kembali ke rumah masing masing. Tapi, still worry jugak, dengar dengar akan ade banjir yang second volume neh. Hadoi. Kat Dungun ni aku rase kampung yg paling teruk terjejas kampung-kampung di area Dun Bukit Besi especially Kg Kuala Jengai. Kat area Bandar ni Taman Rakyat yang paling teruk kena banjir. Kg Durian Mentangau masih ade kawasan yg ade air banjir tapi pusat pemindahan dah ditutup.

Entry ni tak de la tujuannye nak bercerita hal banjir sebenarnye. FOKUS! Ari ni nak cite pasal suke duka sepanjang tahun 2012 :)

Tapi kan aku rase tahun 2012 ni sebenarnye banyak pada 'keruntuhan' emOsi dalam menjaga hubungan sesama manusia. Owh banyak yg luke dari sengihan aku rase..

Tahun 2012 jugak la cabaran memacam yg muncul. Sendiri dah bOleh agak sebenarnye tapi keraskan kepale + 'save'kan dalam kepale selalu buat baik ngan Org walaupun Org campakkan taik. Pkikirkan kebaikan Org jek setiap kali org buat keburukkan pada kite..

Dan, disebabkan itu la, aku remove beberape manusia yang aku rase tak berape patut mengambil tahu hal kehidupan aku. Senang! Tapi dalam duk remove tu ade jugak yg menyelit, menyibuk, mencanang dan ape saje pasal idop aku. Korang memang suke kan. Tu tak dicampur lagik dengan batu batu api yang ade di sekeliling. Oh MY!

Tahun ni jugak, ape yg terpendam di hati Qalbu, terluah dengan sendirinye. Demam tetibe aku lepas luahan tu. Haha. Dan, sampai ari ni demam aku tak kebah kebah. Keh Keh.

Ape lagik erk, cite best tahun ni. Oh, 'kembali' ke UUM ujung bulan April ari tu. Walaupun masuk untuk urusan rasmi tapi terubat rindu. Sempat tengOk DPP Petro, The Mall, round rOund PMC, merayap sampai ke Padang Besar. Kesimpulannye, 1 negeri Kedah kami jelajah :P Berjalan kemain time tu, padahal baru lepas ketabrakan.

Awal bulan 4, aku accident, pastu bulan 6 lagik skali accident. Haha. aku rase bahu aku cam dh berape centre. MyTAX pun rase tak berape sehat dh, Nak kene anta check up lepas ni. Kasik sehat semula :) baru la bOleh berkhidmat ngan cemerlang kan :P

Bulan 5 pegi Pulau Tenggol + mencandat sOtOng di siang hari. BEST ! walaupun duk kat pulau tu berape jam jek. Oh Oh Oh..

Banyak lagik kot mende yang jadik. Tapi tu semua dh aku masukkan siap siap dalam Otak, dah set jadi MEMORI 2012. Kalu bOleh ape yg pahit ditahun 2012 tak nak dah berlaku di tahun 2013. Mampukah?!

Dah, ni je aku mampu ingat ape yang jadik sepanjang tahun. Lagik banyak aku ingat, lagik menyedihkan. Oh Drama betOi la kan :P

Adios ..

p/s : ape yg diberi tak semuanye mampu kite terima.. 

0 comments:

tt