Monday, December 10, 2012

A.K.U ~ Part One

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Hari ni nak bercerita pasal diri aku. Tak banyak sangat entry dalam ni berkisar pasal aku kan. Eh maksud aku yg personal aku la. Yg entry dalam ni banyak berkisar pasal kehidupan seharian aku. Ape yg aku buat, ape yg aku lalui, sape yg aku jumpe. So, ari ni aku nak cite a lil bit pasal diri aku.

1. Aku anak bongsu. Ramai yg tak tau. Selalu kalu orang tengok aku Org akan kate aku anak sulong sebab muke aku ade sedikit nur kegarangan :) Lagi satu, aku bukan spesis 'dene'. Sebab tu la org tak tak leh nk trace status aku ni bongsu ke, tengah ke, sulong ke :P

2. Aku jenis banyak cakap. Tapi depends pada situasi dan Org la. Bukan dengan semua Org aku banyak cakap. Ye la, 1st time jumpe tak kan nak bersembang gile gile kan. Simpan la dulu sket sifat peramah tu kan :)

3. Aku suke minum milo 2,3 menjak neh. Nescafe aku dah ceraikan talak 3. Pandang nescafe 3 in 1 langsung tak bernafsu. Sebelum ni, kalu tak dapat nescafe rase cam nak sepak sepak je dinding. Sekarang tak kesah pun. Nes, I dah buktikan I boleh hidup tanpa U. *Incek Nes, U pun dah jarang jarang I ingat*

4. Aku spesis panas baran. Tapi cepat sejuk. Cume bergantung pada situasi. Tak de le manjang nk baran kan. Ikot time la, Org cari pasal memang le aku baran kan. Tapi xde la lagik Org mati sebab panas baran aku tu. Aku memang cepat sejuk bile marah tapi payah nak lupekan jek

5. Aku suke makan ayam, telur ayam. Hari hari aku makan ayam. Ikan pun aku makan yer. Dan, aku bukan spesis memilih bab makan yer..

6. Aku tak makan durian. Bukan aku tak pernah makan. Dulu mase aku kecik kecik aku makan durian. Since aku form 5 rasenye, aku stop makan durian. Sebab aku tak tahan 'panas' bile makan durian. Pernah skali tu aku sampai demam makan durian. Then, aku paling tak leh tahan bile terbau Org sendawa bau durian. PITAM!! Tapi skarang, kalu durian tu bau kuat sangat pun, aku rase dah nak bertukar kaler muke. Alahan gamaknye.. Keh keh

7. Aku suke kaler biru ngan pink plus soft colour. Owh dulu kan mase aku skolah ade kawan aku cakap aku suke warna warna yg berkaitan ngan parti yang memerintah kat Malaysia jek. Haha.. Tapi baju aku kaler macam macam ade.. tak de la straight ngan peberet kaler je la kan..

8. Aku suke menulis pakai hurup kecik. Tak suke hurup besar. Bile tulis hurup besar, tulisan aku jadik buruk cam cakar ayam. Eh, cakar ayam tu buruk ke? aku nampak cam berseni jek.. Lagi satu, bile menulis kat kertas yg bergaris, aku akan tulis tengah tengah garisan. Hehee.. memang tak jejak garisan.. Jangan tanye kenape..

9. Aku suke bace novel. Setakat ni peberet novelis aku Nurul Syahida. 4 bijik nove beliau ade dalam milikan aku. Tetiap kali stress, aku bace novel novel tu. Walaupun kakak aku kate pening bace novel tu , tapi stress aku ilang :)

10. Aku suke wat keje last minute. Kalu aku buat awal awal aku akan buat sambil lewa. sebab aku rase aku ade banyak mase nk check balik. Tapi kalu wat last minute aku akan wat betul betul dan pay full attention kat keje tu. Org lain pun tak leh usik time tu.

11. Aku dari kecik ade masalah ngan tatabahasa Bahasa Malaysia. Mase aku Darjah 6, markah kertas BM Pemahaman aku mesti lagik rendah dari kertas BM Penulisan. Tak pernah aku rase aku dapat markah BM Pemahaman 92 ke atas. Mesti paras paras 78 hingga 84 jek. Tu kire dah cerdik benor la aku tuh. Haha.. Penyakit tu berterusan la sampai aku SPTM. Tapi dari UPSR sampai SPM, BM aku mesti dapat A. Time STPM jek kalu tak silap aku dapat C+. Haha.. Parah!!

12. Aku wat degree majoring International Affairs Management. Minoring International Law, Politics and Diplomacy tapi aku wat praktikal kat Pesama Timber. Tak de kaitan tapi aku bagi alasan kat supervisor aku leh duk kat bahagian admin. aku kan blaja management. Kononnnnye la kan :P

13. Aku payah nak senyum tapi suke senyum. Senyum bertempat. Dulu pernah bile aku asek senyum, Org label aku spesis gatal. #Erk

14. Aku suke bunge matahari tapi alergik ngan bunga ros. Haha. Nasib baik le bf aku dulu bukan spesis suke bagi bunge. Mase aku skOlah rendah, ade sOrang budak laki tu pernah bagi aku bunga Alamanda. Tapi skarang dh jadik laki Org pun budak tu. Haha..

Ni je dulu 'rahsia' idOp aku. Lain tahun aku karang lagik. Malam ni busy sket. Ade 2 kali dating. Pukul 10 ngan Am, kul 11 sambung ngan Mc Garret pulak #Gatal!

p/s : ni untuk kaum Adam di luar sane..



0 comments:

tt