Wednesday, August 29, 2012

Nak Dijadikan Cite ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt =)

Memalam bute baru ade mOod nk update blOg. Ari ni kurang percakapan, maklum la WORDLESS WEDNESDAY katakan =P

Pagi tadi ade mende berlaku. Berlaku secara tidak disedari dan di luar kawalan :) Haha..
Mase duk sebOk mengedit-edit repOrt tadi, Cg Deris call. Hal Program Netbook 1 Malaysia. Dalam duk sembang-sembang, bincang-bincang tu, beliau terkeluar satu mende ..

'Nurul, maap la malam tadi mase awak call tu saye dh tido" u
"eh bile plak saye call malam tadi cikgu. tade la " - jawab penuh kondifen tu..
"eh ade, 1.30 pagi awak call"
"hah? O.o 1.30 pagi??"

Pergh, bile aku check kat dial no tu, memang ade.. haha. Gile ke hape.. Mintak2 la dat time tak de la yg pick up call tu kan, kalu x, aku tatau la aku merapu hape.. Seingatnye, kul 12 tu aku dh mamai. Enpon pun dh campak jejauh. cume yg pastu ade call Org sebelum mate terpejam. tapi name start ngn urup I. cam mane leh tertukar jadik urup C T_T

Memang tebal 44 inci muke. gamaknye kalu la aku terserempak kat mane mane ngan beliau, mesti aku sOrOk muke dlm tudung cepat2.. malu tu..

2 tahun lepas pun ade jadik jugak skali. Org call aku kul 4 pagi. mase tu Opis ade wat retreat kat PD. Kunci bilik incek bOs dengan urusetia yg lagik sOrang ade ngn aku. si urusetia tu call aku sebab nak amik kunci. tapi aku x sedar. Sedar2 ade Org ketuk pintu mintak kunci. Yang aku perasan, mase aku sedar tu enpOn kat atas lantai. sedangkan sebelum tidO, enpOn tu aku taruk atas meja. tak syak pape. EsOk paginye, beliau sOund la jugak. katenye aku ni payah nk sedar bile Org call. dia kate dia call banyak kali, aku jawab tapi diam. Erm. ape lagik, check enpOn memang sah, ade call dari beliau. tapi aku tatau la ape yg aku duk bebelkan dh. Yang pasti, beliau asek tersengih-sengih. Choiiii !

Tu satu bab.. Satu bab lagik pasal confidence.. Ari tu, ade Org call, remind pasal prOgram yg incek bOs kene attend. Aku ni plak kekononnye macam semua tempat kat Dungun ni aku kenal. padahal ade je lagik jalan yg aku fail. So, sepatutnye ari tu prOgram kat AMBS.. Org yg berkenaan tu tanye la..

"Cik Nurul tau x program ari ni kat mane?"
"Owh kat Masjid Sultan Ahmad kan.. "
"Eh Sultan Ahmad mane pulak la cik Nurul Oii, Sultan Mahmud la.. "
"eh ye ke.. "

sib baik la dalam tepon kan.. kalu berdepan, dh sah aku sumbat muke dalam tOng sampah..

moral Of da stOry, kalu dh sedar diri tu mengigau + kuat mamai, sile la jauhkan enpOn dari anda.. nak lagik afdal, silent kan siap2 enpOn tu =P baru la tak de nak stersalah call Org pepagi bute + merapu time On call..

confidence tu penting tapi biar bertempat :)

p/s : ari ni migrain lagik. sib baik tiger balm mampu mengawal keadaan walaupun terpakse mendiamkan diri buat seketika.. kekadang diam itu lebih baik di saat kesakitan mule melanda diri..

p/s/s : dh masuk ari ke 4 breakfast ngan milo. terasa muda sentiase ..

0 comments:

tt