Sunday, May 27, 2012

Diam Seribu Bahasa ~!!

www.tips-fb.com

Korang pernah tak tetibe jadik pendiam sedangkan pade alam realitinye kOrang ni memang jenis banyak cakap, jenis kecoh-kecoh.. suke bising-bising.. Tapi bile sampai satu ketika, kamu akan menjadi pendiam yg teramat walaupun dengan Orang yang sangat-sangat kamu rapat..

aku pernah terbace satu quote.. Perempuan yang banyak cakap akan tetibe jadi pendiam bile ade masalah, dilanda musibah atau terase ati. Dan, aku mengiyakan qoute ni.. Ye, memang terkena batang idOng sendiri.. Dalam idOp kite akan ade pasang surutnye emOsi.. tak selamanye kite akan ketawa terbahak-bahak dan bile sampai masenye tangisan kite akan menjadi teresak-esak melebihi anak kecil yang memerlukan susu ibunye..

Dan dalam keadaan sekarang, aku rase aku tetibe 'diam'.. Diam seribu bahase.. tak de satu bunyi Or respon pun.. waima, mesej pun aku 'diam'.. bukan aku kejam, tapi kadang-kadang kite memerlukan mase untuk diri sendiri.. memerlukan mase untuk 'kembali' ke keadaan yang asal..

'Diam' tu jugak sebenarnye cara terbaik untuk melarikan diri dari permasalahan. Tapi Orang kate bile kite diam masalah tak kan selesai dan semakin meruncing..

Tapi 'diam' aku kali ni sebenarnye diam untuk melarikan diri dari masalah yg bakal muncul jika 'keramahan', 'kecaknaan', 'kebaikan' aku sebelum ni akan disalah ertikan. Ye la, bile kite berbuat baik, kite tak de nawaitu lain, tapi bOleh disalahertikan Orang di sekeliling. Terima kasih pada mereka yg memberi 'peringatan' itu..

Pada mase yg same, 'diam' tu juga memberi peluang untuk kite membuat pilihan sebelum membuat keputusan. Diam untuk berfikir lebih rasional.. yela, kalau salah wat keputusan, rosak mase depan.. kite jugak yang merane T_T

Pada sesiape yg terkena tempias 'diam' saye..

Saye mintak maaf.. Saye tak mampu nak jadi seOrang pendengar yg baik di kala anda memerlukan seseOrang untuk mendengar segala cerita anda.. Saya tak mampu untuk menjadi penasihat yang terbaik di kala anda memerlukan pendapat saye ketika di landa masalah.. Saya tak mampu untuk menjadi seOrang kawan yg mampu membuatkan anda ketawa ketika anda sedang menangis.. Saya tak mampu untuk mengembalikan senyuman anda di saat anda di kecewakan.. Saye tak mampu...

Jangan pernah mempersoalkan mengapa saye diam T_____T
Itu sahaja yg saye pinta..

p/s : Di saat mood tgh down, dapat mesej yg mampu membuatkan saye senyum sepanjang hari.. Thanks Bro for ur concern and always be there for me.. :D

0 comments:

tt