Thursday, May 3, 2012

dari TIMUR ke UTARA #part3

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)


Tadi pagi bangun tido, ingatkan ade masih ade kat Changlun, rupenye dh seminggu balik ke Dungun.. Oh sangat sadis hOkeh! Memang dah kembali merindu Changlun dan Sintok T_T



Entry kali ni masih lagik kesinambungan perjalanan dari Timur ke Utara.. Kali ni stOry pasai UUM plak :) Bangun pagi-pagi, siap-siap terus turun breakfast ;) Siap breakfast bertOlak ke UUM. mase tu baru dlm 9.30 am.. Sampai kat pintu masuk ade pakcik-pakcik UK kat situ. Oh bagi sesape yg xtau UK tu stands fOr Unit Keselamatan.. Pakcik UK tanye nak g mane. Cakap nk p HEA, siap tanye jalan kenal ke tak, kalu tak tau jalan nak tOlong hantarkan.. Wah, baek sungguh pakcik UK skarang :)


Kompem la ingat lagik jalan kat dlm UUM walaupun dah hampir 4tahun tinggalkan UUM. Memandangkan tujuan utama ke UUM ni bukan la sekadar untuk mengimbau memori daun pisang, tapi adalah untuk mengambil sesuatu yg memang menjadi hak hakiki aku :P Nak tau pe.. Hehe.. Nk p amik Ijazah & transkrip exam aku selama 6 sem duk bertapa kat UUM.. Ye, mase kOnvo dulu aku tak datang :) Mase tu kan aku baru start keje ngan kat Ceria 99.. So, aku tak dapat nak amik cuti.. dan tak berkonvo la maknanya.. Ingatkan nak main redah je HEA, tapi tetibe rase bimbang transkrip aku dah tak wujud dalam simpanan, so tebalkan telinga call HEA, tanya prosedur.. ye la, aku kan makhluk yang cepat naek angin kan :P

Tapi sampai tak terus g HEA, g Varsity Mall dulu, sebab nak print Out surat nak bawak ke HEA. ade surat ni nampak beradab le sket yer :) Mall still cam dulu gak. Memandangkan mase tu belum kul 10, tak banyak kedai yang dah bukak.. Unimart pun tutup lagik time tu.. yg berubah dalam tu, CIMB dah tak de.. bukak branch kat Changlun plak .. Tempat CIMB dah digantikan dengan Bank Islam.. Settle print surat baru g HEA.. Berdebar-debar nak masuk bangunan Canselori tu. Mane tak nye, dulu kalu g bangunan tu, nak g bahagian Akaun, kompem aku tersepit kat pintu lif T_T ape masalah tatau la..

Sampai HEA carik kaunter 3, mase call hari tu Puan Aida ade mention, suh p kaunter 3.. ade 2,3 Orang student dalam tu, duk settle hal transfer kredit.. budak dip sambung degree kOt.. tapi bile menengokkan badan tu, kecik cenonet jek ..tak de gaye cam bekasan dip.. Lantok la kan.. Lame jugak menunggu, sebab ade sOrang je staff kat kaunter tu, tapi tak de sempat la aku nak hangen kat fb dulu kan.. bile tibe giliran aku, hulur sampul surat kat staff tu.. dia pun memule cam nak kate, aku kene tunggu lame.. bile cakap aku dah call Puan Aida siap-siap, terus dia p cari 'harta' aku tu.. dalam 10 minit settle ! Pergh. Check semua ade ;) Yes, dah Officially graduate la kan :) Leh carik keje lain ! Leh sambung master ! Leh kawen ! Erk, yang last tu tak de kene mengena ngan degree ;)

Dah selesai kat HEA, larik balik p Mall, kakak aku nak beli barang sket kat situ.. Alang-alang dah masuk UUM nak jugak 'sesuatu' kan. Aish tetibe perasaan sebak, sedih, pilu datang bertandang dalam jantung limpa peparu aku.. Terbayang-banyang duk lalu lalang dalam mall, ulang alik p kelas kat DKG 5 ngan Pusat Konvesyen.. Redah rumput rampai, jalan bawah pokok,konon-konon cam dalam drama Korea :)







Gambar atas tu la Varsity Mall, yang bawak tu pic si kakak yang da start kelaporan T_T

Bile la pulak dapat jejakkan kami kat Sintok neh.. Mase nak balik tu lalu kat depan DPP Petronas. Terbayang-bayang minggu Orientasi, tapi mase kami tu ade name lain.. Lupe la plak.. Terbayang-bayang duk kumpul reramai mase malam fire drill.. Rindu semua tu T_T









Bubbyee UUM T_T sob sob sob .. nanti kami datang lagik tau :)

p/s : Rupenye time blajo tu lagik serobok dari keje ..

0 comments:

tt