Sunday, July 20, 2014

Ramadhan - 2nd week

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 


=) 

Dah masuk minggu ke tiga, eh dah hujung pun, baru hegeh hegeh nk update kan.. Hahaa.. Nampak kan tahap kemalasan aku macam mane.. Tahap terukkkkkkkk! 

 
Ni ari ke berape puasa aku tak tau la. Puan Kakak masak mee goreng mamak, sotong celup tepung. Tu puding jagung made by kakak ipar. Kakak ipar mane? Aku kan ade sorang tu jeeeeee kak ipar. 


Home made dadih. Haha ni la satu satunye desert yg aku paling terer buat. Dadih strawberry flavor aku taruk fruit cocktail. Kasik lagik sedap. Sebungkus dadih tu dapat 48 bekas kecik cinonet tu. Addin panggil ni "Kuih Adik". Ni je kot desert yg dia makan. 


Murtabak special. Dalam ni ade ayam, sotong, udang, sayur sayur. RM7 seketui. Besar weh. Incek Abang belikan. Kalu orang orang Dungun nk cari, murtabak ni jual area SK Pulau Serai. Tepi jalan je. Berbaloi baloi. Perut pun gumbiraaa


Ari Sabtu minggu ke dua tu, ade majlis bukak puasa tapi tempat x cukup. Makanan pun dirisaukan ketidakcukupannya, jadi kami beralih arah ke tempat lain. Sebelum makan x sempat snap. Kikikikiki. Ni dah selesai. Tom yam seafood, ikan 3 rasa, kailan ikan masin, telur dadar, ulam, sambal belacan. Boleh la. Dah la lapar kan, telan je la. 


Balik balik daripada bukak puasa tu, Puan Kakak Ipar baru lepas bakar puding roti berlaici. Makan lagikkkkk. Abis le jugak 2 slices. Mane tak gemuk wehhhhhh


Ni sira pisang. Sedappppp makan sejuk sejuk. Ohoiiii. Memang mengundang la tengah tengah hari ni duk update pasal makanan. Hadoi.. Haha 

Dah tu je. Lauk pauk aku malas nk ngamik gambor. Hari hari ade gulai, kari, masak lemak. Puan Kakak kan rajin masak. Aku rajin makan je. Adios. 

0 comments:

tt