Monday, November 4, 2013

Entry Tak De Tajuk Kot

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 



Hoi hoi ape kes taruk gambor sendiri ari ni? Haha macam dah lame giler blog sendiri tapi tak buh gambor diri sendiri.. Sekeh laju laju.. 

Tu gambor lame dh. Bulan 9 ari tu kot. Ngekor Mok Ja ngan kengkawan jadi pelancong kat negeri sendiri. Mase ni kat Masjid Kristal Taman Tamadun Islam. Post gambor ni kat IG ngan FB. Ade yg ngomen aku nak tayang enpon baru sebab kelek paper bag Samsung tu. Haha. Berkurun dh weh paper bag tu. Ke hulu ke hilir aku angkut, buh telekunh sembahyang. Tak denye nk menukor enpon baru dengan status penganggur terhormat neh. Baru sebulan kot jadi penganggur. Haha~ 

Gambor tu Kak Kay tolong snap. Menyengeh sambil nengok enpon. Sape ntah whatsapp. Yana kot. Tak pun duk bbm ngn si Nor tu. Payah kot nk menyengeh gitu. Haha 

19.10 ari tu ade kejadian besar. Kejadian yg bawak balik 'senyuman' yg aku rase hilang sejak 5 bulan lepas. Uncle Zubir tegur malam tu 'muke manyak senyum'. Haha of cos la . A big a smile on my face. Bukan senang nk senyum weh setelah berduyun duyun masalah yg ko hadapi kan..

Banyak pulak aku bebel. Dalam duk senyum tu, aku perasan sebenarnye masih ade sedih weh. Sedih ngan keadaan yg dh berubah. 

Tak de sape yg mintak sesuatu keadaan tu beubah. Tapi ade la penyebabnye kan... 

Aku rase aku nk move on. Cehhhh berpuluh kali dh nk move on. Dari sebelum PRU 13. Tunggu sampai lepas PRU dulu. PRU. Dh lepas, hati duk berbolak balik lagi, payah nk buang weh rase hati tu. Pastu ade kejadian menyayat jiwa, konon konon boleh dijadikan alasan nk move on. Tapi tak jugak.. Mintak hati bertahan lagi sampai lepas pemilihan bahagian. So, pemilihan bahagian dh lepas. Tapi still tak boleh nk move on..

Dah penat la 3 tahun duk menyakitkan hati sendiri. Aku tak mintak kot perasaan ni wujud. Aku bukan spesis terhegeh hegeh. Tapi penat weh. Pujuk hati sendiri sendiri ni. Hawak ade peduli? Tak de pun kan. Sebab tu hawak pandai susun ayat nk cover line. Saye penat la hawak. 

Hawak, jangan muncul dalam lagi dalam kehidupan saye kalu hawak nk menyakitkan hati saye semata mata. Baiki balik keadaan la hawak. Clearkan hape yg dh jadi messy tu. Saye bukan kotak yg boleh hawak kotak katikkan. 

Hermmm.. Aku tak suke la update entry bab rase jiwa neh. Mencemarkan kedaulatan entey je. Ade paham? 

Haha.. Lepas pemilihan bahagian hari tu, lupe nk update team Incek Boss menang, ade la makhluk makhluk yg sibuk duk bertanye soalan pelik pelik. Daku ni dh la spesis kurang sabor. Termengamok jugak kat fb. Maafla yer kengkawan. Terkadang nk outspoken cam tu org nak paham. Ingat daku ni hadap sangat ke? Hadooi.. 

Dah dah.. Lagi panjang aku taip, lahi banyak aku mengamok. Haha.. 

Terima kasih sebab luangkan mase bace blog kerdil aku ni.. 

Adios.. 

P/s : hati aku, aku punyer! 

P/s/s : weh ngape tetibe lagu Bencinta Faizal Tahir ni muncul time aku update entry ni? Hadoiii

0 comments:

tt