Tuesday, November 27, 2012

Cite Minggu Lepas

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt =)

Mood : suam suam kuku rajin

Hye uolls :)

Seminggu tak berupdate :) Ari ni baru ade rase nak update sket-sket. Kang update ari-ari, ade plak yg bOsan kan. So far, mOod rajin aku memang tak de la. keje aku berlambak neh, tapi satu pun tak jalan neh. Malas giler khinzir neh.

Last week, ari Khamis pas Office hour, Incek Abang call bagitau malam tu kami semua akan ke Jeli, Kelantan. Oh berjalan jauh di ujung minggu. Suka bercampur tak berape suka bile memikirkan keje yg bakal ditangguhkan. Suka sebab bOleh berjalan-jalan melihat alam kan. KiteOrg bertolak jam 9 malam . Tujuan utama ke Jeli tu sebenarnye nak melawat ayah sedara kami yg tak berape sehat tapi arwah dah kembali ke rahmatullah pada ari Jumaat jam 5 pagi. Malam tu sampai tido kat Taman Kifayah, Jeli. Kira-kira 5 minit je la dari taman tu ke rumah arwah.

aku tak pernah jumpe arwah ni. arwah ni suami kepada kakak arwah ayah aku. Yela arwah ayah aku kan merantau ke Dungun, diaorang plak tinggal kat Jeli. First time sampai umah diaorang. Selesai semua urusan pengebumian, dalam pukul 12 lebih kiteorang check out dari homestay. Next destination -----> Rantau Panjang!


Pandai Incek Abang Ipor candid gambor T_T

Rombongan Cik Kiah ke Jeli
 Puan Kakak aku kate alang-alang dah dekat ngan Rantau Panjang, baik le singgah jenguk-jenguk kejap. Ye la singgah singgah jenguk jenguk T_T
Sempat le jugak aku bOrong Stitch sekOr. yang besar bagak tu T_T Tapi ari tu pegi Rantau Panjang tak best sangat nak berjalan sebab ujan lebat. Orang pun ramai jugak ari tu. Si sepupu aku tu kemain lagik borong tudung bawal. aku memang tak memborong la sangat.
awan mendung berarak perlahan =.=

Welcome to Rantau Panjang


Ari tu tak de menawaf mane sangat la. Ye la bile dh ujan kan, memang mood melayang-layang la.
dulu mase 1st time aku sampai Rantau Panjang ni kemain lagik excited.Sanggup pusing-pusing kedai dalam kompleks tu. Tapi skarang kan, xde le semangat sangat. Nasib baik le Puan Kakak tak de memborong periuk belanga. Puan Emak pun xde ari tu, kalu beliau ade skali kan......

Kali ni aku rase balik ke Kelantan cam rushing je. Ye la sebab balik nak melawat Org sakit bukan dengan niat nak berjalan-jalan kan. Incek Abang kate akan ade next trip untuk berjalan-jalan pusing Kelantan sambil menziarah semua sedara mara..

Bile?? Tunggu memasing ade kelapangan mase :)

so, pade sesapa yg nak melawat Kelantan especially time cuti skOlah ni memang dialu-alukan. ala kat Kelantan berlambak homestay yang rege memang menawan kalbu. Ni pun mase kat Jeli, kiteorang sewa homestay tu RM 120/day. Umah besar, 3 bilik siap ngan peralatan semua. Memang puas hati :) Kalau kat area Kota Bharu lagik la banyak. Memang berbaloi-baloi...

Dah panjang aku taip. Nak cari makan. Perut aku dh bunyi.

Adios.

p/s : Sebelum ade yg tanye, mak bapak aku memang asal kelantan. ic 03 kat tengah, tapi aku adik beradik memang semua lahir kat Terengganu dan ic 11 kat tengah tu. Parents aku memang dh mastautin kat Terengganu lebih dari 47 tahun....

p/s/s : aku memang terer kecek klate sebab area kampung aku ni majoriti org klate yg migrate ke Terengganu. so tak yah nak pelik sangat la..

0 comments:

tt