Thursday, August 30, 2018

Bye Maxis!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Aku jadi lost nak update ape kat blog since dah lame sangat tak menaip. Last entry bulan puasa aku rase. Tu pun random je. Ni pun aku sebenar tak tau nak cerita pasal ape. 

Oh btw, since second week puasa ari tu network maxis area rumah aku ni jadi teruk gile. E memannjang eh. Kadang kadang no service terus. Kalu ade urgent matters memang naya la. Banyak kali buat report kat maxis, tapi diaorang check kate line ok. Users lain takde buat complain. Okeh fineeeee. Aku biarkan je. Tapi bile dh makan bulan duk gaya gitu, aku pun cari la cara lain kan. 
Pakai no baru. Celcom. Saje je beli no baru sebab nak test line dulu. Cun! 4g dua puluh empat jam. 

Dah tau celcom okey, aku pun request online nk switch no asal ke maxis. 2 hari aku tunggu emel dari celcom, tak jalan jalan jugak. Sudahnye menapak la ke Blue Cube. Celcom service laju je. Tapi tang maxis tu, ya rabbi makan hati wehhhh. 

Masuk hari ke 3 aku request baru maxis approve. Tu pun lepas aku mesej customer service. Sebelum nak approve tu kemain lagi offer macam macam. Takdenya la nak terpedaya dh. 

Bukan tak sayang maxis ni. Sayang eh. 13 tahun kot aku gune, dari zaman belajar sampai zaman keje sampai la tak keje ni, punye la setia dengan maxis. Tapi bile dah service macam ni, mane tahan kan? 

Aku still pakai no lame, maknanya dalam hati ni masih ade sayang kat maxis. Lagi pulak, tak kuasa la nak bagitau orang aku dah tukar no lain. Jenuh nak mesej. Ingat aku rajin sangat ke?

So Maxis terima kasih untuk 13 tahun yang penuh kasih sayang ni. 

Ade jodoh, kite rujuk balik eh? 

0 comments:

tt