Monday, September 21, 2015

ANAK DARA TUA

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Mesti ade yang terbca pasal status fb aku ari tu kan? Tak silap 0n 14th August, hehehe status agak tegang la sikit. Ni rentetan kisah tragis tahun lepas, berlarutan ke tahun ni. Aku malas la nak amik hal sangat kan, tapi aku rase terkesan jugak. Bukan kecik hati orang cakap aku anak dara tua, tapi aku kesian sangat kat orang yang kate tu.

Orang yang mengata tu tengah membawak budak. InShaAllah anak ke 6 beliau tak silap aku. Dah ade anak perempuan, 2 orang kalu tak silap lagik. Tapi dengan ape yang dia perkatakan tu, dia tak ingat ape pun. Dia tak sedar dia ade anak perempuan, tak risau ke One day anak perempuan dia jadik macam ape yang dia kate kat aku tu?

Mintak simpang lahhhhh

Agaknye dia ingat aku nak sangat jadik anak dara tua. Memang tak la kan. Tapi sape la kite sebagai manusia ni nak menidakkan segala perancangan Allah untuk kita. Mungkin buat masa n jodoh aku tak sampai lagi. Mungkin sebab Allah nak bagi aku bersedia fizikal dan mental sebelum bertukar status. Mungkin jugak Allah nak beri aku peluang bermanja-manja dengan Puan Mak, Adik beradik, anak sedara semua. Sebab bile dah kawen, suami akan jadi keutamaan.

Orang yang kate tu tak kan fikir semua mende ni. Bile dengar orang lambat kawen agaknye yang negatif je dalam kepale. Allah!

Semoga orang berkenaan dan keluarganya dalam lindungan Allah sentiasa.

Amin.

0 comments:

tt