Saturday, August 17, 2013

Syawal 1434 H

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=)


10 Syawal 1434 H. Aku baru nak update pasal raye tahun ni. Tak lambat sangat la kan. My raye? Ahaks.. Cam biase je. Tapi banyak yg berbeza berbanding tahun sebelum ni. 

Raye kat mane tahun ni? Aku cam biase la beraye kat kampung terchenta, Kampung Tok Kah



Tak balik kampung? Takkkkk... sebab ni la kampung halaman aku. Cume tetiap tahun aku tunggu kakak kakak aku balik raye je. DiaOrg kan raye balik raye ikut turn. Ngeh ngeh.. 

Kalu empat tahun berturut turut sebelum ni, raye pertame aku kat umah Incek Boss, tahun ni tak! Aku berayee di umah sendiri. Yeehaaaaa! 

Menu pagi raye? Puan Kakak Kakak Kakak aku yg masak. Aku sebagai si bOngsu tukang makan sahaje :) Ade sOtO ayam, rendang ayam, tapai [aku bungkus tapai weh tahun ni!], ketupat daun palas dan pelbagai kuih tunjuk tunjuk.. 

On 2nd day raye, aku dh start demam selsema. Oh sangat hazabbbbb bile demam time raye ni. nak bercakap ngan Org yg datang beraye pun payah apatah lagik nak g beraye umah Org kan.. 

Sape sape yg duk whatsapp, wechat, call aku nak datang beraye tu, aku mintak hampun bebanyak. Aku memang tak bermOod raye sejak demam selsema tu. Haahaha.. Ni baru ade suara tapi idung sedikit tersumbat lagik. 


Ape lagik aku nak update?  tak de dah kOt. haha


sO, sempena Bulan Syawal yg mulia ini, aku a.k.a Noorul Jannah binti Muhammad, ingin menyusun 10 jari memohon kemaafan kepada semua yg mengenali, kawan kawan dan cikgu cikgu SK Tok Kah, SMK Tengku Intan Zaharah, coursemates dan lecturers kat UUM dan semua yg pernah berurusan secara langsung atau tak langsung selama saye berkhdimat sebagai Pegawai Khas di Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Dungun (3.5.2009 - 3.4.2013) dan sesape sahaja yg saye kenal. Ye la, sebagai manusia yg tak berape nk sempurna ni, tetiap hari kite ade wat salah ngan Org di sekeliling tanpa kite sedari.. Kosong kosong yerk..,




p/s : ni sebahagian anak cucu arwah Pok Mat Kapok vs Pok cik Man..
p/s/s : aku rase dalam gambOr tu aku paling kembang. Kenapakah?

p/s/s/s : tu bukan baju raye aku yer. Baju raye yg Incek Abg spOnsor sayang nak pakai..

0 comments:

tt