Wednesday, June 12, 2013

Puan Emak

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt


=) 

Saye kembali bersiaran :) Tapi kali ni bersiaran khas punyer :P 

Ni cerite hari Sabtu malam Ahad yg lepas. Situasinye, sedang berdua-duaan dengan Puan Emak sambil menonton Masterchef Selebriti Malaysia. 

Begini ceritanye, aku memang sekarang addict dengan Candy Crush tu. Ye la, ade level yg senang nak lepas, ade level yg makan minggu jugak baru leh lepas kan. So, tepOn memang selalu le dikelek ke sane ke mari, Kalau duk diam pun, memang tepOn tu melekat la di tangan kan. 

Jadinye, Puan Emak ni dia duk perati je tangan aku duk tot tet tot tet menekan tepOn. Dengan penuh serius nye : 

Puan Emak : Tolong lah.... (Serius giler ko!) 

Aku : Ha (Terpinga-pinga). Amende? 

Puan Emak : Tolonglah berhenti tekan tepon tu. 4 tahun dh keadaan gitu. Tak puas-puas lagik ke? 

Aku : *Sengih*



Ha.. korang tau nape? Hehehe.. keje aku sebelum ni kan memang jenis kelek tepon 24 jam. Ye la, incek Boss akan call bebile mase je kan. Jadi tepOn tu memang sentiase ade dekat ngan aku. Haha.. Ye la, 4 tahun keje ngan Incek Boss, gitu la keadaanye. Sebelum ni Puan Emak tak pernah nak kOmen pun. Haha.. 

Tapi yg paling aku tak tahan, dalam duk serius pasal tepOn tu, 

Puan Emak : *slow slow tarik mangkuk maggi tom yam* Mak abiskan maggi erk.. 

Haha. Korang boleh bayangkan situasi ni? Cam tu la mak aku. Serius yg tak pernah nk kekal lame. Haha.. 



Yang paling best sekarang ni, bile jiran tetangga tu duk wat siasatan apesal aku asek ade kat umah je, mak aku bagi jawapan yg paling bernas "Mok yu jadi penganggur dah"


Hamik ko! Haha..

Sebelum ade yg tanye Puan Emak makan fast food, maggi ke tak..

Ye, Puan Emak makan semua tu. She's my partner in crime.
Dia la yg tOlOng perabihkan cekelat, asam dan segala ape yg aku makan
Ni aku duk sebOk ganti berpuase, Puan Emak pun aku suh puase skali. Haha..
Comei kan Puan Emak saye :)

Gambor-gambOr ni semua dah lame, mase celebrate birthday Achik bulan Februari ari tu rasenye. 

Minum kopi panas pakai straw :)

saye malu T_T


Aku. Puan Emak. Along

Sengih banyak-banyak mak :)

Ni je aku nak cite :) Rasenye pernah dah wat entry pasal Puan Emak :)

Chiow 


0 comments:

tt