Monday, June 3, 2013

Pasca Mei 2013

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt =)


Dua minggu lebih blOg ni tak berupdate. Bukan sebab aku busy. Sebab kalau kOrang nak tau, aku la manusia paling 'santai' sekarang ni. Ye, aku masih ade pekerjaan. Thanks pada kengkawan yg sudi bertanya khabar / keadaan aku sekarang ni. 

Yes, ade few calls, sms, wechat message, viber, fb chat yang aku tak reply. Yeah, i tried to avoid soalan-soalan yang buat aku bikin panas. 


Seminggu dua selepas PRU13, aku tak nafikan la, kat fb status update aku tu memang asyik 'naik' status yg panas-panas. Sorry, pada semua friends aku. Hahaha. Part paling worst, aku terpaksa 'unfriend' sOrang kawan aku, sebab beliau agak 'celupar' plus yg sOrang lagi tu dapat 'sindiran halus'. Ye la, as makhluk Bumi yang berkewarganegaraan Malaysia, aku paham setiap Org ade hak untuk bersuara. Aku tak kisah kawan kawan aku, nak pOst ape sahaja kat fb. Aku bOleh terima. Tapi bile ade segelinitir kawan-kawan yang aku klasifikasikan sebagai tak-reti-hormat-perasaan-orang-lain, aku tak bOleh nak terima. Masing masing ade pendapat tersendiri tentang sesuatu isu. Kalu tak setuju, bangkang secara berhemah, jangan main redah je. Kang tak pepasal gaduh. Damn it! 


Korang tau, aku rase Bulan Mei tahun ni adalah bulan Mei yang paling 'panjang' selama aku bernafas kat muka Bumi ni. Banyak perkara jadik dan adakalanya, kekuatan kekecekalan hati jatuh merundum. Oh..

So, apa yang aku buat sekarang ni? Aku masih bekerja. Cuma tak masuk Opis ikut Office hOur cam biasa la. 2,3 hari sekali, aku masuk Opis, kemas Opis, bagi ikan makan, amik keje-keje yang nak kene dibuat (kalau ade la), then duk umah, khatam segala Hawaii 5-O Series, CSI Series, memacam lagik la. Haha. Dah jadik habit plak. Kalu sehari tak ngadap muke Steve Mc Garret, idOp rase tak cOmplete. 

Ape lagik erk? Oh, tahun ni Incek Z lupe lagik birthday aku. Rasenye sampai ke tua dah Org tua tu tak kan ingat birthday aku. Dan, macam tahun lepas lepas jugak, dia wish birthday aku on 9th May. Kan ari tu birthday dia, sO dia consider la macam birthday aku jugak. Haruuuuu.. 

Aku habiskan bulan Mei tahun ni dengan 'pengakuan ulangan'. Pengakuan yg membuatkan aku 'kehilangan'. Haha. Dan, tu adalah antara penyebab aku tak berape nk centre sekarang ni. Haha. 

Jadual tidur aku dah terbalik. Malam punye la susah aku nak tidur. Siang, asik nak terpejam je mate. Dah jadik spesis burung hantu. Terase macam kembali ke alam UUM. Haha.. Bile nak normal balik aku tak tau la.

Actually, banyak perubahan yang berlaku dalam bulan Mei 2013. Tak pe la, tak semua benda yang bOleh dikOngsikan. Ade separuh aku simpan. Tu untuk diri aku je. Kenangan untuk aku. Kenangan yang akan aku kenang sampai bile bile :)

Okes. Adios. Chow.

0 comments:

tt