Friday, February 22, 2013

Tak Semuanya Mudah..

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=)



Pic kat atas tu jalan yg hari hari aku lalu ulang alik g keje g merayap g meronggeng g isi perut.
Jalan tu kalu diperhatikan lurus. Ye, memang lurus.
Tapi tak semestinye perjalanan yg melalui jalan ini 'selurus' jalan itu.
Kat jalan yg lurus tu la aku pernah ketabrakan..

Idop kite ni serupa macam jalan tu. Nampak lurus tapi penuh dengan halangan.
Ade kalenye kite di atas, dan tak selamanye kite di bawah.
Ade hari kite menangis tapi esOknye kegermbiraan terpancar di wajah..

Aku berterima kasih pada mereka yg sentiasa mengingatkan aku tentang kehidupan.
Teguran, sindiran, makian, cacian, hinaan tu penyedar kepada kealpaan yg seringkali membuatkan diri sentiasa berada di zon selesa.

Aku sedar, aku ade kenaifan.
Tahap kenaifan tu kadang-kadang hanya la lakonan semata-mata.
Ye, terpaksa jadi hipokrit sebab nak belajar rentak perilaku Orang lain.
Adakalanya agresif dan 'advance' sampai ade yg merasa kurang selesa..

Nakal kan..

Lumrah kehidupan.. Bile kite di atas akan ade yg melemparkan pandangan kononya kite ni berlagak sombong.. Tapi pernahkah kite meletakkan diri kite dalam kasut mereka?
Tidak same skali sebab dalam diri kite kurang rase cakna, sensitif dan
"Peduli hapa aku"

Jangan senang senang menjatuhkan hukuman. Kehidupan orang lain tak kan semudah seperti yg kite sangka.
Kite jatuh, kite bangun balik
Yakin pada diri yg kite mampu untuk jadi lebih baik..

Cacian makian org kite kaji selidik balik...

Terima kasih pada semua, tanpa cacian makian sindiran teguran anda, mungkin saya terlupa siapa aku sebenarnye..

Ya Allah, luruskan  perjalanan hidup hamba-Mu ini. Bajakan dalam dirinta kekuatan, ketabahan, kecekalan, kesabaran untuk menempuhi segala ranjau kehidupan..
Amin




P/s : dodol itu menceriakan hari saye

0 comments:

tt