Monday, February 18, 2013

Cik Mikus Oh Cik Mikus!

www.tips-fb.com



Assalamualaikum wbt :)

Isnin sudah ! Semalam aku ingat dh ari Senin. Pukul 9 malam dh tercOngOk duk depan tv. Kononnye nak nOnton #Jodoh. Sekali, tersalah ari le pulakkkk..

Okeh. ade yg mesej aku tanye Cik Mikus tu sape. Haha.. Cik Mikus tu sebenarnye tikus. Kalau sesape ade tengOk dulu-dulu punye animasi Bawang Putih Bawang Merah yg Erra Fazira voice over jadi Bawang Putih tu, dalam tu ade sekOr tikus. Erra panggil tikus tu as Mikus. So, aku pun melekat sampai sekarang panggil cam tu.

Jadinye, pagi semalam masuk Opis, tengOk kat luar tu berterabur kertas-kertas kene gigih ngan Cik Mikus ni. Okeh, sabor lagik. Dah siap kemas-kemas yg luar, masuk le ke pantry.. Skali, bukak je pintu kabinet kat pantry tu, ade terbau masam. Rupenye Cik Mikus ni dah 'minum' 3 karton air kotak dalam tu. Yg bau masam tu bau milo. Oh! teramat sadis. Kecik je ati aku ni.

Sesambil duk buang-buang sisa-sisa peninggalan kekejaman Cik Mikus ni, sambil mulut duk pot pet membebel kat beliau. Ye la, dia nk makan limau, kasik je. Nk menumpang dalam Opis ni, bagi tumpang free-free je tak de pun kutip duit sewa. Notis untuk perpindahan segera pun aku x kasik tau.

Opis aku ni memang banyak Cik Mikus. Uncle Tan tu kate sebab ade lOngkang besar. Dah le tu, Cik Mikus ni tak denye nak malu. Kadang-kadang tu, siang - siang ari pun bOleh merayau-rayau dalam Opis ni. Pernah le jugak kan, aku buh getah nk suh kene Cik Mikus ni. Siap umpan ayam kepsi ko, tapi yg kenenye anak-anak didik je. Dia yg besar gedabak tu, curik ayam je. Sadis Okeh.

Memang remuk la ati mengenangkan kerenah Cik Mikus ni =(

Eh eh. Lupe nk cite ari ni mOod aku Ok kot. pepagi masuk Opis, kemas bilik sendiri. haha. Kosong je meja ari ni. Ajaib kan. Pakcik, haha ari ni meja saye kemas lagik. ade upah?

Tak de motif pun T_T

Milo + Kek Cekelat + Apam Gula Hangus
Memandangkan kedai belakang Opis aku neh tak bukak lagi, tapaukan je tekak ni apam gula hangus ngan kek cekelat yg kecik kecik cOmel tu. Sat lagik baru nak isi ngn yg heavy sket. Haha..

Dah dah, aku nak sambung keje. nak kejar dateline. Keh keh..

Babai.

p/s : dah ade debaran sikit sikit menanti Jumaat, Sabtu neh. Haha

p/s/s : pakcik sehat ke? mek kat sini sehat jek T_T

0 comments:

tt