Wednesday, September 19, 2012

Laguphobia ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt =)

Hahaha.. ari sebenarnye tade cite best nak share. Tapi tetibe rase a lil bit lose, sebab misplaced sekeping kertas yg agak penting hOkeh. malas nk pikir manyak-manyak. so, tolak tepi dulu masalah tu, rileks Otak jap.

eh, eh.. Korang pernah tengOk ke tajuk entry tu? LAGUPHOBIA.. sebenarnye tade pun istilah cam tu ha.. aku sesaje je reka tapi tade la sampai nk g daftarkan penemuan perkataan baru kat Dewan Bahasa dan Pustaka . Tak pepasal kene kejar ngan Dato' Johan Jaafar..

cam ni sebenarnye, pernah tak korang ade rase fObia tetibe dengan sesebuah lagu? aku ade few songs la yg aku 'block' dari pendengaran aku untuk dengar. agak sadis bunyikkan. padahal lagu tu tade salah pape pun. haha.

lagu 1st, Kekasih Yang Tak Dianggap by Kertas

Lagu ni sebenarnye feberet aku mase duk UUM dulu. then bile dh abes blajar pun still minat. Mase 'kawan' ngan anak Incek Pian dulu, aku suke nyanyi lagu ni. Tapi beliau tak pernah dengar pun. Pernah bagi beliau dengar skali then beliau tak suke. sebab lagu ni pasal Org frust sbb partner dia main-mainkan dia.. Hahaa. Tapi bile aku dh tak kawan ngan anak Incek Pian, awek merangkap wife anak Incek Pian skrg ade bagitau aku, 'Amy dulu mase nak lamar akak jadik awek dia, dia nyanyi lagu ni la. sbb dia kate dia dh penat kejar akak.' Pui Pui Pui.. haha.. Lepas je aku dengar statement dari awek a.k.a wife anak Incek Pian, aku terus 'block' lagu ni. siap delete kat tepon, lappy, pc segala bagai.. haha



2nd song, Cinta Dalam Hati by Ungu 


Lagu ni pun same jugak. menerima nasib yang same. sebabnye ni lagu tema percintaan satu pasangan yg aku tak berape nk gemar tu. terkebetulan, mase lagu ni tengah hot, pasangan berkenaan pun tengah hot bercinta. terus aku banned. haha. kesian Ungu..

pastu ade lagik 1 lagu tapi aku tak ingat lagu pe. jenuh duk recall. tapi skrang ade jugak 1 lagu yg aku try tO avOid daripada dengar. kang kalu aku dengar, aku teringatkan  manusia-manusia itu. haha. Lagu PSY, Oppa Ganggnam Style tu pun aku tak berape berkenaan. Aku lagik sanggup tutup radio daripada dengar lagu-lagu tu..

tapi lagu-lagu tu kene 'block' untuk beberape ketika dulu la. sekarang dh Ok cume aku cube elakkan utk dengar la sbb rase cam carikkan ati sendiri jek. haha. lawak lawak..

tak semua Org ade 'penyakit' cam ni. spesel case jek ni.

Adios..

p/s : ade satu lagu hampir2 nk kene banned jugak. haha.





0 comments:

tt