Tuesday, October 4, 2011

It's October Oredi Bebeh !

www.tips-fb.com

Assalamualaikum semua :)

Mulut dari semalam duk terkumat kamit nk membebel. then, whO will be da mangsa tO hear all da bebel things. Gosh. Aku memang tergOlOng dalam gOlongan banyak cakap. fOr sure le, aku suke bebel. grrr.. So, ape yang nk dibebelkan ari neh :-

1. Ari ni 4th October 2011, birthday kawan aku. happy 26th bday kawan. walaupun aku xleh nk wish directly, aku rase ni dah mencukupi. Okeh, kite tak pernah bermusuh, cume perkara itu masih menjadi jurang antara kita. hOpefully, everything will be nOrmal again. bile? dOnno. cume satu harapan sahaje. ayat KITE KAWAN SAMPAI MATI tu aku xtau bOleh pakai ke x lagik ..


2. Perkara kedua nk dibebelkan. Okeh, nape manusia ni kalu diri dia lawa [erk, lawa ke kalu bedak bertempek2 kat  muke] dia akan perasan dia bagus? Beb, aku xpandang la keLAWAan kO tu. aku kalu respect Org, aku respect kat Otak dia. kalu dia bagus, muke xlawa, bOdy cam tOng dram tapi Otak tip tOp, siyes aku tabik tOing tOing. sO, xyah le nk banding-bandingkan Org mengikut sifat fizikal. Natural beauty tu lagik bagus + budi pekerti yang baik + ilmu dunia akhirat = manusia yang mabeles.

3. PEKERJAAN. Straight tO da pOint. raye ari tu ade member time skOlah rendah datang umah aku. Act, terperanjat gak bile minah yang xpernah nk berkawan ngan Orang tu mencemar duli bertandang ke umah aku. Alah, time raye sape-sape pun bOleh datang, Open hOuse bhai. sebulan plak raye tu. Yang wat aku hangin. dia tanya aku, 'eh, kO keje mane erk skrg' aku jawab ngan penuh shy shy cat ' keje sini-sini jek, keje bese-bese jek' skali dia balas 'best ar keje ngan YB, smua Org kenal. netwOrking luas' HUH ! Ko pehal, tadi kO tanye aku, aku keje mane, skali kO sOund aku stepek. Wat the hell la kan. baik xyah nk bertanya, membazir ayaq liuQ jek.

4. BANGGA + BERLAGAK . Huh ! lagik satu bende tragik . xde maknenye dalam idup aku neh nk berlagak nk bangga ngan kehidupan aku neh., nak bangga hape? xde bende nk bangga pun. same macam Org lain jugak. keje utk makan, utk suppOrt idup, bersengkang mate keje siang malam untuk meneruskan idOp. yang nk berdengki ngan aku tu hape pasal. aku tau aku pun pernah jugak mintak tOlOng Orang, tapi nak dibandingkan dengan ape yg aku tOlOng Orang tu lagik banyak. ades, bukan nk mengungkit hOkey.

5. KEKAYAAN. erk, skrg neh ade duet semua menjadik. yang xberduet cam aku neh, Org x heran pun. aku x suh pun Orang sanjung aku.. erk. aku x heran pun ngan kekayaan neh. bukan leh bawak mati. aku bahagia  ngan idoP aku sekarang. Org lain punye pandangan, aku x kesah. aku x peduli. huh

Tu saje aku nk bebel. sape yang x suke nak bace blOg aku, tu hal kOrang la. blOg aku, hak aku nk tulis hape saje. Babai

p/s : Akai ada, pikiaQ biar jauh sket. jangan duk sejengkal jek.

0 comments:

tt