Monday, November 2, 2015

KACAU BUBUR ASYURA 2015

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 


Macam tetahun lepas, tahun ni buat asyura lagik kat Masjid Tok Kah. Well, sangat impress sebab aku tak muntah kali ni. Hahahaaha. Ade improvement kan. *banggagilersiot* 

Tahun ni aku rase program start agak lambat sikit. Plus aku sendiri pun hegeh hegeh nak bangun pagi tu. Siap kene tazkirah dengan Puan Mak. Maklumlah hari tu kan hujan, memang sedap la membuta. Moksu Saodah siap memanggil dalam whatsapp. Baru la aku kelam kabut start motor pegi masjid. 

Sesampai tu kawah 4 bijik dah dinaikkan. 3 kecik, 1 besar. Meriah. Aku malas nk buat keje berat, so join orang orang lame kupas bawang je. Pastu sambung kupas labu, keledek, dan segala bahan yang nak ditambah dalam tu. 


Giler sedih aku tengok muke Sue duk mayang bawang. Hahahahaha. Siap request tahun depan no more 'Pok Awang'. Kikikikiki 



Ramai jugak yang datang tolong mengacau. Orang-orang muda pun ade. Kira program menjadik la kan. 

Tapi satu je yang dikira nasib baik, ari tu tak hujan weh. Kalu tak jenuh nak lari sane sini, nak selamatkan kawah. Walaupun buat bawah garaj, tapi still tempias. Maklumlah sekarang musim hujan + angin kencang. 

Menu tengah hari tu, nasi putih + ikan aye singgang + budu + ikan kering + ulam ulam. Menambah 2 pinggan nasi weh. Balik rumah, aku rase muke aku dah bulat macam besen. Makan banyak gile. 

Dalam pukul 1 cam tu asyura tu start macam nak masak, memandangkan aku tak makan yang berempah tu, cecepat cedok yang lemak. Hahaha bawak balik rumah. 2 sudu je kot aku makan. Rase sama macam kuih kacang ijau tu. Kikkikiki








Dalam 2.30 cam tu dah ready untuk disejukkan pastu deliver kat rumah orang kampung. Time ni ade rase loya loya sikit. Aku lari lari sikit. Kalu tak maunya ade yang muntah pulak kali ni. 

Pukul 3.30 semua dh settle. Kemas kemas balik rumah, terus tido. Kepale berdenyut giler. 






Mintak mintak tahun depan ade lagik. Tapi aku dah request, tahun depan buat yang lemak je, rempah ratus tak payah. 

Adios! 




0 comments:

tt