Tuesday, October 1, 2013

Wake Me Up When September Ends

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=) 

Perggghhhh bukan main lagi tajuk entry.. Omputih x hengatttt.. Haha.. Tu tajuk lagu Green Day.. Dh masuk 1st October.. So, bye bye byeee September.. 

Erm, aku xtau la nak digambarkan macam mane ngan 'perjalanan' September aku... Last year pun, bulan September jugak tubir mata aku 'banjir' bak empangan Kenyit pecah. Tapi tahun ni tak cam tu. Cume hati aku je tersentap a lil bit.. 

11st Sept ari tu genap 7 tahun, ayah aku pergi menghadap Illahi.. Sekejap je mase berjalan. Aku rase macam baru je lagi kejadian tu. Sedar tak sedar dah 7 tahun. Walaupun kami sekeluarga nampak cool je, tapi 'kehilangan' beliau tu satu tamparan hebat. Aku teringat sorang cikgu tanye cam mane aku pandai bace jawi. Sebab cikgu tu kate aku agak 'nakal' dan cara aku x menggambarkan aku ni tau bab bab agama. Erm, arwah ayah aku memang bace surat khabar jawi, dari beliau muda sampai la ke akhir hayat dia. So, kami kat rumah memang hari hari bace surat khabar jawi. Memang tak dinafikan, dati situ la kami pandai jawi. Abang ngan kakak kakak kakak aku pun fasih jawi. 

Bile aku cite orang tak caye, tapi itulah salah satu didikan arwah ayah.. Dah, aku tak leh cite panjang panjang bab ni, karang basah bantal.. Erm, Cik, we miss u damn much ;( Semoga Cik tenang di sane.. Kami tak pernah lupe kan Cik ;( 

Di hari yg same jugak, ade perkhabaran yang tibe. Alhamdulillah, penantian selama 5 bulan dah berakhir. Terima kasih sebab 'status' saye dah tak tergantung.. Hehe.. Walaubagaimana pun, rezeki tak berpihak pada saye kali ni. Tak pe, In Sha Allah akan ade rezeki yang lebih lepas ni.. Dah tak payah nak pening pening, setiap hari duk tertanya tanya. Mase dapat perkhabaran tu, aku rase relaks je sebab dah boleh agak keputusannye cam mane.. 

Maka, di Oktober ni bermula kehidupan yg baru.. Kene mula dari bawah balik. Start from zero. Cam ni la baru ade thrill. Life ade adventure, tak le graf kehidupan tu statik je memanjang kan.. 

So, to my dear October, please be nice to me.. Semoga Allah permudahkan segala urusan... Yang paling penting, fizikal mental semua mahu happy.. 

Ape lagi erk? 

Ntah.. 

Adios.. 

P/s : terima kasih untuk semua 'LIKE' 


0 comments:

tt