Tuesday, October 30, 2012

Aidil Adha 1433 H

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt =)

Hye kawan - kawan =)

Ape kabOr semua? Still in raya mOod? Aku?? Ari ni baru masuk Opis. Semalam tak cuti pun, cume tak masuk Opis. settlekan beberape perkara yg tak selesai untuk Program Korbana Perdana 2 ari lepas..

Ari ni lemau g teramat. Malam tadi ade buat keje gile. Ye, keje gile! Okeh, tinggalkan tepi dulu bab keje gile tu. Ni nak cite pasal Aidil Adha tahun ni. cite 3 ari, aku kasik masuk dalam 1 enntry jek :)

Jumaat (26 Oct 2012)

Hehe.. Raye Haji tahun ni tak berape nk cukup kOrum. Mok jaa kene keje pagi raye. AngOh tak balik sebab tak leh balik, duk kat hOstel la.. aku pun tak paham. Nape la nak kene 'kurung' student kat hOstel. Aish. So, Incek abang dh plan awal-awal kite Orang akan beraye bersama AngOh kat Kole Berang.

Lepas Solat Jumaat baru gerak ke Kole Berang. Pegi 2 kete. Incek Abang drive 1, alOng drive satu. Jalan raye lengang jek. Tak macam time-time raye sebelum neh. Puan Kakak dah siap-siapkan masak nasik minyak utk makan kat sane.. Ade gulai ayam, gulai daging. Pastu Kak Long pun ade bawak lauk siap-siap dari umah untuk anakanda tersayang :)


Recycle baju kerja jadi baju raye :)

Kak Long + Aishah

Orang tak leh balik raye =P
Lame gak la duk menyembang ngan AngOh. Ari raye tapi tOpik pasal BOLA ! Stress Okeh kalu bebudak ni duk beramai-ramai. Cite hal bOla je memanjang.. Si Tok nye macam sedih je nak balik, nak tinggalkan si cucu. Nasib la kO kan ngah. Org lain duk hOstel gak. time raye bOleh balik.. hehe..


Sabtu (27 Oct 2012)

secOnd day raye, ade jemputan kenduri arwah plus jamuan raye kat Kg. Padang Ping. Kene pegi sebab ari tu Puan Kakak tak larat nak masak dah. Duk sebuk settlekan daging kOrban. nasib baik sebelum raye pose beli peti sejuk besor-besorkan. Kebetulan, mase arwah meninggal ari tu aku tak sempat ziarah. Kene stay kat Opis settlekan hal Open house. Arwah n mak sedara Puan Mak, kire atok sedare aku la kan. Sempat ziarah arwah kat Hospital Temerloh ari tu..

Lame jugak la duk kat kenduri arwah ni. Puan Emak duk buat jejak kasih ngan sepupu beliau yg dah tak jumpe almost 50 years kot. Sib baik terjejak kasih jugak kan.
Mok Jaa tengah duk bergebang

Kakak Ipar yg setia mendengar gebengan

Semua dh cari port

Puan Emak duk buat jejak kasih

Lepas siap jejak kasih kat kenduri ni, smua berangkat balik. Tapi Incek Abang je yg sampai dulu ke rumah. Kami sempat merayap ke bandar cari makanan. Haha. Keje membesorkan perut je kan .. Sampai rumah, terus terkam makanan lagik.. Tak kenyang weh makan kat kenduri.


Ahad ( 29 Oct 2012)
Ade program korban perdana. tapi bab cite tu aku akan wat entry khas. Sebab banyak aku nk cite kan. Ni entry untuk aku saje jek..
Ni bukan kat kedai makan, ni kat umah aku

Budak ni dah start nak explore kedai

Kazen aku neh memang spesis 'pemalu'

Puan Kakak yg giler posing

rase cam nak pang je kazen yg tak reti duk diam neh !

Aku mak sedare, dia anak sedare

Lepas program korban perdana, balik umah, rehatkan Otak. Lepas asar, bangun merayap ke bandar. Ye, skali lagik program membesarkan perut. Tu gambor berderet kat atas tu gambOr kebOsanan menunggu Order yg tak siap-siap. Kesudahannye, semua pakat bungkus. Bangun tinggalkan meja cam tu je. Hangen aku. Dah la ari tu BP naik mencanak. Muke aku bengkak membulat cam bOla. terlebih makan daging gamaknye. satu malam kepale aku duk berdenyut-denyut.. sakit woooo..

Semalam aku tak masuk Opis. hari ni haru biru je meja aku. banyak keje weh.. haha.
Padan muke aku..

ni je bebelan aku sempena raye haji yg dah berlalu tu. cite tak best. cume tahun ni tak de aktiviti tido yg berpanjangan cam kebiasaannye :)

K.Bai !!

p/s : aku rase 'tindakan' aku tu bodoh. tapi kalu aku tak buat cam tu, sampai bebile pun perkara tu tak kan ade jalan penyudahnye..

0 comments:

tt