Monday, June 11, 2012

Pasrah ~!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Bangun pagi tadi awal giler.. Tetibe rase cam duk hOstel.. Oh, rindukan semua itu tetibe..
Malam tadi tido dengan aman damai.. mane tak nye, minum ubat batuk.. Kalu tak memikirkan batuk yg duk bermaharajalela di lubang tekak neh, tak denye nak menelan ubat batuk tu.. Dah tau kesan yang akan menimpa diri ini.. Memang mengantuk tahap gaban.. Tido pun dengan penuh lena..

Pasrah ! Pasrah ! ye memang semakin pasrah dengan 'keadaan' yang tak berape nak selesakan diri sekarang ni.. Owh, dugaan mungkin.. Ye, dugaan. Terpaksa melapangkan dada menerima segala dugaan ini walaupun diikutkan hati tak mampu nak menanggung bebanan dan dugaan tu.. Tak pela.. dugaan tu kan akan mematangkan kehidupan..

Ye, memang aku tersangat pasrah sekarang ni, bile aku cube yang untuk menjadi yang terbaik untuk semua Org, tapi at the end, Org duk kate aku buat baik bersebab. Oh pelis, nak buat baik tak perlu sebab janji hati mau ikhlas..

Ye, memang aku tersangat pasrah bile Org duk kutuk aku kat belakang sedangkan depan aku pijak semut pun tak mati. Oh apekah ini. Cukup la. aku tak de rase pun nak sebut name kO kat belakang, tak de rase nak sembang pun pasal kO. nape kO nak menyebOk, mengutuk, mencaci, mengeji aku? hadOi..

Memang tersangat pasrah sampai aku dah tak de rase.. Semoga 'kamu' akan terbuka hati suatu hari nanti untuk berhenti mengata aku.. Cermin diri sendiri, jage tepi kain kain sendiri.. jangan sampai kita sendiri terbuka di depan mate Org lain..

Walau ape pun, memang aku pasrah dengan ape yang kamu dah lakukan.. Air mate aku tak kan tumpah lagi disebabkan kamu.. terima kasih 'kawan'

p/s : ye, entry kali ni memang kaye ngan perkataan 'pasrah'

0 comments:

tt