Saturday, April 14, 2012

Tetibe MC???

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt ;)

Hye kawan-kawan ;)

Lame x jenguk 'umah' aku neh. Sib baik belom ade incek spider yg sanggup nk menghuni.. Dedebu yg kurang suci pun belum ade lg ;) Habuk lagik la jauh nk mendatangkan ;) Hehehe.. Btw, aku skrg tgh bercuti sakit.. InsyaAllah esOk akan kembali semula ke Opis tersayang. Act, ari khamis ari tu dah masuk Opis. tapi masuk utk 3jam je la.. Masuk pas lunch hOur..

Nak tau nape aku tetibe MC.. Hehehe.. Malu pun ade nk cite.. Nak dijadikan cite ari ahad lepas (8 April 2012) dalam pukul 7.40 mlm, aku ngn incek myTAX wat aksi stunt kat area WIMOZAD.. ala, dekat2 nk sampai kampung aku dh. Cam mane ntah malam tu bOleh silau lampu kete yg datang dari arah bertentangan. Langsung x perasan ade 2 ekOr anak lembu sedang menghala ke arah aku ngan incek myTAX.. Ape lagi, x sempat nak ngelak... Abes dedua ekOr anak lembu tu aku tabrak ngan incek myTAX.. bergolek golek aku kat atas jalan raya.. (Sila jangan imagine cam mane aku bergolek-golek tu =,=) Memang sadis.. MAse tu dalam pikiran aku, memang dah x panjang umur la aku kali ni. Alhamdulillah, mase aku bergOlek-golek atas jalan raya tu, mulut aku masih lagi menyebut 'Astaghfirullah hal azim, Subhanallah, Ya Allah' Memang sakit la..

Dalam duk kalut-kalut nk cube bangun tu, kete yg datang dari arah bertentangan tu berhenti.. Si driver x kuar, cume ade 2 Org girls kuar, aku sempat suh diaorang tolOng kutip kertas aku yg bersepah kat tengah jalan tu.. Pastu baru teringat nak call incek abang. Nak maklumkan aku accident. Nak call Org kat umah, kOmpem haru biru kan. Tapi call incek abang pun berisiko gak, berisiko nk kne marah .. Hehehe..  Mase incek abang sampai, dah ramai Orang sampai, tolOng kutip barang-barang aku yg berterabur kat tengah jalan tu..

Dat time aku still bOleh berjalan, mungkin malu kOt sebab Orang ramai.. Ade dalam 2 kali gak aku rase gelap mate, cam nak pitam. Tapi cepat cepat aku duduk. Kompem darah aku naik mase tuh.. Rase sakit tak de lagik.. Bile incek abang sampai, baru la dada terase sakit.. Haaa sudah ! Incek abang suh g hOspital.. Aish, bab tu yg paling lemah.. incek myTAX ade orang tolong bawak balik ke umah.. incek myTAX sihat cume 'pipi' dia je yg patah, nak kne ganti yang baru.. huhu memang sadis..

Sampai hOspital, MA checked, then suh p xray.. mase nk g xray tu baru terase sakit.. punye la susah nk gerak.. dah start nak nangis. tapi memandangkan incek abang ade, kne la tahan air mate tu.. Settle xray, jumpe dOc yg On duty malam tu. Alhamdulillah, xde tulang yang retak mahupun patah ;) Luke je sket sket.. Doc bagi mc seminggu tapi aku mintak 2 HARI ! hehe.. memang terkejut dOc tu.. xpernah dibuat Org. sbb aku ingat bOleh recover dalam 2 ari.. dOc suh MA cucikan luka. Haa part yg paling x best, bile ade nurse inject aku.. Sakit weh.. Meleleh ayaq mate T__T (Ye, aku takut injection)

Bile siap amik ubat, memang niat nak balik.. Lagik lame aku duk spital, lagik ramai yg akan tau aku accident.. Malu weh.. So, bile balik je umah, bermula la sesi berpantang secara tak rasminye.. 2 ari jugak la aku duk tergOlek sebab bOntot sakit, nak bangun jalan pun, Orang tolong tarik.. memang memerlukan dahan untuk bergantung. Nak jalan g tOilet pun, punye la payah.. Tapi, siyesli aku cakap, memang bOsan.. Lappy 24hOurs on, abes Org aku duk sms.. haha..

Owh lupe nk cite kat mane aku injured.. Siku kanan, kiri abes aku tenyeh kat tar.. memang jadi siku buruk la.. lutut kiri pun injured.. tu yag wat aku payah nak bangun.. tangan kanan aku injured, tapi still bOleh menaip ;) budak nakal kan.. muke? alhamdulillah.. xde seberang kecederaan.. Lappy aku injured gak, 2 bucu jugak la yg pecah sket sket..


Incek siku yang injured !
Incek Lengan ;(

















So. sekarang dah tau la kan nape aku tetibe mc .. Mc secara sah yer ;) cume ari khamis tu je aku masuk keje half day ;) So, aku xtipu le kalu Org cari aku atas urusan rasmi aku cakap aku mc sampai ari ni.. InsyaAllah esok dah leh masuk Opis. Terima kasih pada kawan-kawan yg mendOakan supaya cepat sehat ;) Terimakasih jugak pada mereka-mereka yg datang melawat ;)

p/s : Bile tengok pic tu, Org akan cakap siket je aku injured.. ade lagi tempat lain (lutut) tapi aku x upload la ;P



0 comments:

tt