Monday, January 23, 2012

Weekend Punye Citer ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Ni cite ari sabtu lepas punye. Gara gara kemalasan yg melanda, 60 kali taip, pastu delete balik. nak wat cam mane kan. Kalau penyakit M tu dah datang, xde ubat le jawabnye..

So, weekend ari tu ade banyak sangat jemputan kenduri kahwen. Salah satunye, classmate mase form 4 + 5 kat IZ dulu. Dr. Pejan :) salah sOrang top student kelas aku dulu. Mase skolah dulu, budak budak kelas aku panggil dia, JAN WANGI :) sebab bile dia masuk je kelas, kompem wangi semerbak :P

[AMPUN YER DOKTOR !]

Kawan aku neh skrg doktor gigi kat Pekan, kalau x silap la. So, utk tidak menghampakan beliau, aku dh kOsongkan jadual ujung minggu aku utk attend majlis beliau. Hehe, thanks jan invite aku yerk..

Nak dijadikan cite, kad jemputan pejan neh dah sampai dlm 2 weeks ago, aku ni plak jenis, x bape nk membace sangat. malas nk membelek, tengok details kad tu, tengok tarikh jek. Ye la, umah pejan dh ade dlm kepale aku mane jalan nk kne lalu, berapa koordinat umah dia tu. So, aku ni dengan penuh semangat waja, bergegas la ke umah dia. Otw nk pegi tu, terserempak ngan satu kenduri kawen. Area tu plak ade la 100 metres dari umah pejan. Aku terus ke umah dia, ikut pengetahuan yg aku ade la. Sesampai ke sane, tengok kawasan tu kosong, xde kenduri kendara pun. Aish, xkan tersalah tarikh kOt. rasenye dh betul.

Pastu tergerak ati, nak pusing balik, pegi tempat kenduri yg aku lalu tadi tu. sampai tempat tu, terus melury tengok banner yg ade. Kompem ! kat banner tu terpampang gambor pejan ngan laki dia. Aiseh., diaorg pindah umah ke??? Cepat cepat masuk ke khemah jamuan. Tengok pengantin duk makan beradab. Mase tengah menunggu, isteri incek bOs call ajak g ziarah Org meninggal. So, xleh nak tunggu lame, sebab petang ade hal lain. Jumpe pengantin, soalan pertama aku tanye 'mung pindoh umoh lain ke jang?' kene sound setepek ngan pengantin, xbace ke map yg dia taruk belakang kad tu? haha.
Hehe. moral of da story, len kali bace kad jemputan tu sampai abes, check all da details, map tu penting, kang silap lagi baru padan muke. Untuk Pejan & hubby, selamat menempuh alam rumah tangga dan semoga bahagia hingga ke akhir hayat. Sorry, erk, handwriting buruk giler ari tu :P

p/s : Pas kenduri pejan,  g umah Arwah Cg. Pa. Takziah buat Keluarga Cg. Pa. Semoga Cg. Pa ditempatkan kalangan Org Org beriman. Al Fatihah ~

0 comments:

tt