Wednesday, August 31, 2011

Raya VS Merdeka

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :


Yea Yea.. Suda Raye! Hehe.. Terlambat sket update pasai raye neh.. Btw, rasenye belum terlambat lagik nak ucapakan Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1432H.. Maaf zahir & batin andai ade tersalah cakap, terkasar bahase, terkutuk Org ke, termakan sesape ke.. Or ape-ape je la :)

Okeyh, ari tu ade la duk bersembang-sembang ngan member aku.. Skalu terkuar la cite pasai mintak MAAF dan MEMAAFKAN... Aku heran, nape la bile time raye je bukan main beria lagik manusia-manusia neh nak mintak maaf.. Pada aku, maaf ni perlu sentiase dipohon dan dipraktikkan dalam kehidupan seharian.. Yela, setiap ari kita ade wat salah secara sedar, sengaja Or tak.. tak kan la nk kumpul salah tu sampai ari raya baru nak mintak maaf... Andai kata la, raye ni x wujud, sO, xdela kemaafan yg dipohon agakanye..

Lepas neh, mesti ade yang cakap "Ek eleh minah neh, pOyO jek.. Macam le dia tetiap ari duk mintak maaf ngan Org" Yes, u r rite.. memang le bukan tetiap ari aku duk mintak maaf, tapi sedar atau x kOrang mesti kOrang akan sentiase sebut SORRY bile kOrang tersalah langgar Org Or ade wat salah pape dan perkataaan SORRY tu akan spOntan keluar.. MELAINKAN, kOrang bukanlah jenis suka mengaku kesalahan sendiri T_T.. Enough pasai maaf neh.. Kang ade plak yang duk menyembur..

Dalam kite duk excited duk menyambut raye, kite terlupe dengan sambutan ulang tahun kemerdekaan negara kita :( So sad kan .. Sebagai anak yang lahir selepas merdeka, aku bangga menjadi rakyat MALAYSIA.. SeriOusly, mmg sangat-sangat bersyukur menjadi rakyat negara neh walaupun ramai lagik di luar sana yang masih x tau nk berterima kasih dan bersyukur.. Oppss, ni bukan prOpaganda Or trick pOlitik.. tapi aku tau nape aku patut rase bangga jadik Orang negara neh.. Kompem ade yang duk mengata belakang pas neh.. Kate aku neh saje nk cite hal pOlitik.. Cube la kOrang pikir, yang duk membangkang kat luar sane tu, asal skOlahnye dari mana? Skolah yang kerajaan bina.. Pastu dah la skOlah kat skOlah kerajaan, dapat subisid buku teks, subsidi makanan, tu tak termasuk lagik biasiswa, tapi bile dh besar panjang, berapa sangat la yang tau menterjemahkan erti terima kasih dan bersyukur kepada pihak kerajaan? Sangat menyedihkan hOkey.. Ni luahan ati seOrang rakyat Malaysia yang dah naik muak ngan perangai manusia-manusia hipOkrit di sekeliling AKU !

Dah dah, malas nk taip panjang lebOr, karang Orang x nk bace dh blOg aku neh, Kang Orang cOp blOg aku neh blOg pOlitik.. Pape pun, lagik skali aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 54.. Berusahalah untuk mempertahankan ape yg kite ade pada hari ni..

p/s : aku rase cm nk bakOr je manusia-manusia yang duk main mercun tuh !

0 comments:

tt