Wednesday, December 31, 2014

Babai 2014!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=)

Babai 2014! Hahaha macam kejam gile je kan. Macam nak tahun 2014 cepat cepat je shuhhh shuhhhhh.
Aku tak rase la tahun 2014 ni macam tak best sangat. eh tak de la. So-so je la. Sebab 9 bulan pertama tu tak de nk meriah mane.

Aku malas nk recall balik ape hajat aku mase mule mule nk masuk tahun 2014 dulu. Tapi kan, kene belek jugak, nk tengOk KPI tercapai ke tidak. Muahahahahahaha. Oh rupenye tak de azam pape weh. Parah bebenor la idopkan.

Tak ade azam tak bermakna idop kite untuk tahun tu tak de hala tuju kan. Semuanye bergantung pade kite. Cume aku tak suke nk berazam bagai. Nanti bile dah akhir tahun, ade azam yg tak tercapai, terus rase down nk buat azam baru for the next year kan.

So, overall tahun 2014 ni tak de la setough 2013. Aku mulekan tahun 2014 dengan status penganggur (eh, dh 2 bulan menganggur mase tu kan!), pastu dengan hati hancur. Sebab ape hancur? Of kos la sebab makhluk tuhan tu ka. Sape suruh sentapkan hati aku di akhir tahun 2013? Lepas tu ape erk? Hahaha aku pun dah lupe.

Perkara yang berlalu sepanjang tahun :-

Januari

1. Majlis Kawen Chukie Sarah - kami adik beradik jadik rombongan pihak lelaki. Bidan Terjun namenye. Hahaha
2. Sambutan Maulidur Rasul SK Tok Kah - ni pun bidang terjun jugak


Februari
1. Rumah jiran aku terbakor - rumah aku jadi pusat transit jap. Takde hal pun bab tu. Tolong menolong sesama jiran

Mac
1. Mesyuarat Puteri Cawangan (Tahunan)
2. Mesyuarat Cawangan (Tahunan)


April
Pun takde mende best jugak

Mei
Birthday aku la kan. No celebration. No cake. Tapi ade hadiah untuk diri sendiri. 3 Hati

Jun
1.Ade Program tapi aku lupe name program tu. mungkin sebab tak berkenan ngan panel, sampai aku takde mention pun. haha
2. bulan Ramadhan

Julai
1. Majlis Berbuka Puasa Masjid Kg Tok Kah
2. Raya Aidil Adha
3. Interview SL1M Tabung Haji

Ogos
1. Kenduri Kak Long Sheema
2. 'Kes terpencil'
3. Interview  SPP-Penyelia Asrama
4. Perwakilan Puteri UMNO Bahagian Dungun
5. Perwakilan UMNO Bahagian Dungun

September
1. Interview Job House
2. Dungun-PJ-Melaka-Dungun

Oktober
1. Aidil Adha
2. Lapor diri kat Job House
3. Lapor diri kat Unisza
4. Start jadi penyewa bujang

November
1. Che Teh gave birth
2. 'Kes terpencil lagik'
3. Birthday makhluk halus berbadan besor
4. Banjir

Disember
1. Birthday Muhammad Azam Zolkaply
2. Career Fair Pesta Konvo Unisza
3. Met Puan BFF
4. Banjir 2nd wave

Ni je kot perkara yang aku rase agak menarik la untuk tahun 2014 atau lebih tepat ape yg terjadi dan aku mampu ingat. Muhahahaha. Sebab yang ni dah state kt entry kan. Yang lelain aku tak brape nk ingat. Tapi kes banjir ujung tahun ni paling terkesan untuk aku. Negeri Pantai Timur teruk kene attack. Jadi clueless ditambah lagik dengan pelbagai isu yg tak sahih duk viral. Pening minda nk mencerna semua tu.

Harapan di tahun 2015 memandangkan aku tak de spesifik azam, aku harap aku dapat keje yg lebih baik daripada sekarang. Muahahaha. I need my messy-fussy-chaos life back. Idop dengan keje sekarang tak berapa nk mencabar minda aku. Hahaha tapi aku still bersyukur dengan rezeki yg Allah kurniakan buat masa ni.
Amin.










0 comments:

tt