Saturday, November 24, 2018

Kehilangan.

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

=) 



'Allah uji kita dengan apa yang kita sayang'

Kita sebenarnya tak pernah sedar yang satu hari kita akan kehilangan banyak perkara yang kita sayang.
Kita bukan tak sedar, tapi sebenarnya kita takut untuk menerima hakikat bahawa apabila kita bangun esok pagi, orang orang yang kita sayang dh takde. Kucing kita mati, ikan belaan mati, macam macam lagi la. 

Pernah ke kita terfikir kenapa Allah uji dengan ape yang kita sayang? 
Sebab Allah tak nak kita leka. 
Kadang kadang kita sibuk dengan ape yang disayang, sampai kite sedikit lupakan Allah. 
Tapi bila kite sedih, susah, Allah yang pertama kite cari dan mengadu. 
Allah tak pernah lupakan kita, 
Sentiasa ade. 
Cume kite yang terlupa. 

Aku tengah bercerita pasal diri sendiri.. Bukan mengata pasal orang lain. 
Pernah satu tahap aku persoal, kenapa Allah selalu ambil balik ape aku sayang. 
Tapi aku terfikir balik. Allah ambil sebab aku selalu lupa Dia. 
dan Allah akan gantikan balik ape yang diambil dengan sesuatu yang lebih besar. 
Cuma aku je yang tak sedar semua tu. 

Kehilangan akan membuatkan kite sedar banyak perkara. Trust me. Rainbow will come after the rain. 

Tak pe la nanti aku dh stabil emosi, aku cerita kan ape yang dh jadi sebulan lepas dan beberape bulan sebelum tu. 

Terima kasih pada yang sentiasa ade di sisi. 
Ingat Allah sentiasa ade untuk kita. 


Bai!

0 comments:

tt