Monday, February 13, 2017

2016 and The Bad Things ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Weh dah masuk bulan ke 2 tahun 2017, tapi aku still dengan kisah 2016. Ye la wehh nak update ni kene ade kekuatan. Mane boleh bukak lappy, terus update kan. Cari mood bebetul dulu, lagik la bile mende yang kite nk update tu, mende yang menyakitkan hati. Hahahaa

Tahun 2016 aku rase agak 'teruk' la sikit bile banyak mende jadikkan. πŸ‘€πŸ‘€ Bukan merungut dengan ape yang jadik, tapi tu semua ade la kekuatan. 

1. Sekali lagik aku bergelar penganggur. Aku tak tau la ni sebenarnye sad news atau good news. Sebenarnye aku dah give up dengan jawatan tu. sebab aku rase aku tak mampu nak pikul. Bukan tak mampu tapi aku tak boleh nak menjiwai kot. Banyak la perkara sebenarnye. Aku just tunggu sampai bulan 10, nak tengok sama ada kontrak renew ke tak, tapi akhir bulan 7 dapat notis. So, ok la kan. Anggap je la tak de rezeki buat aku ngan kawan kawan. Eh bukan aku sorang kene tau, ade 3 orang lagi berjangkit same. Tak pe la. Kami redha. Semoga ade rezeki yang lebih baik untuk kami. ☺

2.  After hampir 2 tahun berkawan, aku baru tau ade orang tak suke kewujudan aku rupenye πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„ Sumpah weh part ni aku rase down giler, Mane tak nye orang tu orang yang susah senang ngan aku , aku pun susah senang ngan mereka, tetibe tau macam tu. Aku rase macam nak abis nyawa. Ye la mereka tu aku dah anggap macam adik beradik weh. Untuk menyenang dan tak nak keruhkan keadaan, aku buat bodo. Aku larikan diri senyap senyap. Lari kan diri tu bukan bermaksud aku salah, tapi aku tak nak timbul rase benci dalam hati. Aku still hargai segala susah senang bersama mereka. Sampai saat ni rase rindu lagi kat mereka. 😭😭😭

Ape lagik eh yang tak best pasal 2016? Banyak kot lagik tapi ni la 2 perkara yang aku rase menyebabkan hati aku jatuh berkecai. Sebab perkara perkara ni berlaku dalam mase yang same. Memang tergolek golek aku rase sakit. Alhamdulillah, time tu ade lagik kawan kawan yang masih bersama. Bagi kate kate semangat. Hargailah mereka yang ade mase susah dan senang anda.

Adios 

0 comments:

tt