Monday, June 13, 2016

Cerita Makanan Lagik ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Hye kengkawan! 

Amacam puasa? Ada penuh lagik ka? Hehehee. Aku still penuh. Alhamdulillah. Bulan puasa ni entry memang tak de mende lain la selain daripada makanan. 

Vanila Milk Tea, Ouchhhh sejuk je tekakkkkkkkkkkk. Anis, nak satu! Topping tamauuuuuuuu



Aku perasan sekarang kalu malam-malam mesti hidung tersumbat. Kat GB ni still ade hutan terbakar. Bau asap memang kat mane-mane. Sumbat inhaler ni, lega kejap. Siang hari tak leh ar sumbat.


Ari Jumaat petang ajak Along g bazar. Angkut Si Addin ni skali. Kemain seronok dia mengepauuuuuuu. Nak mercun, aku beli yang mercun bawang je. Selamat dan yang penting murah. 



Lauk berbuka petang Jumaat tu - Kerabu pucuk ubi, Sambal pelam campur ikan kukus, ikan kerisi goreng, ikan kembung singgang buh bendi. Sedap. Aku ratah lauk je. 


The giant currypuff! Eh sedap. Seketul RM 2.50, aku beli 4 ketul. Makan seketul, bagi 2 orang. Kenyang wehhh. 




Pastu cakap ngan Puan Mak, teringin nak makan kueh keria. Pusing-pusing bazar Gong Badak, terjumpe. Ape lagikkkkk, beli ar 



Ni semalam pun, asam  gumpal. Kuih sagu inti kacang, ade kuah santan. Aku tak tau la name sebenar kuih ni ape. Hahaha. 



Hari ni nak makan ape pulak?

Pening dh. 

0 comments:

tt