Tuesday, May 17, 2016

Campur Campur Macam Pasemboq!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=)

Entry bercampur-campur sebab aku malas nak buat entry bebanyak. Pepaham je la kalu penyakit malas ni dah muncul dan sebati dalam kehidupan kan. 

Bihun sup ni ari ape ntah. Sabtu kot. aku paksa Ummi masak. Superb! Siap dengan cili ape ntah semua. aku telan je tau 


Pastu last week Ella ajak g Pok Nong makan sotong celup tepung. Erm nak kate sedap sangat tu tak de la, tapi sotong memang fresh gile. Mase pegi ni ramai gile manusia 

Salela dan Abam Ain 
Persatuan Orang-Orang Bujang 
Tukang Belanja, Duit Kepuk Kepuk 

Pastu ade satu malam tu lapar gile, dah tengah malam Kak Farah gorengkan ikan bilis ngan cili bawang. Oih makan dengan nasi, tabur kicap sikit sikit. Menambah tak hingat dunia. 


Makan colek pelam kat office. Ain p kutip buah pelam kat rumah Opah dia. Aku makan sehiris je, oih masam gile weh.Tapi orang lain steady je makan. 



Ni pun kak Farah buatkan lempeng, Paksa rela daripada ku jugak ni. Hahahaa. 


Ni lauk hari Sabtu ari tu. Cam mane Abang boleh kate aku masak kari Karipap? Musykil la 


Btw, hari Ahad lepas genap setahun Arwah Incek Boss tinggalkan kami semua. Al Fatihah. Rindu sangat kat arwah. 

OkBai. 








Sunday, May 8, 2016

Sepetang Di Pantai ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Cite dh masuk seminggu lebih ni. Kejadian mase cuti hujung minggu bersambung Labour Day ari tu. Kan cuti panjang sikit, Puan Ustajah Anak beranak balik kampung.

Kemahin panas lagik Tok Kah weh. Biasenye rumah Puan Mak tak de la berbahang mane, ni tak leh nak duduk dalam rumah. Panaih lit lit. Ais memang tak berkecukupan. Nak g beli ais pikir 60 kali. Last last ajak Abg Rempit Ensem pegi beli. 


Petang tu semua keluar pegi pantai. eh separuh je. Separuh lagik pergi meronggeng kat Mesra Mall. Ehhhhhhhhhhhhhhh

Aku tak tau le mane datang manusia ramai ramai. Makanan kat kedai kedai tepi pantai tu licin weh. Kami order laksa 3 mangkuk pastu share reramai. Iskkk 




Aisyah Aqilah 

Abang Ensem Awww






Mokyue Chomel 

Mak Sedara dan Anak-anak Sedara 

Seumur idop memang tak pernah weh main kite. Abang Ipar belikan kite untuk Aan, tumpanng le kejap nak posing kan. Kemain lagik kene gelak. Pegang tali pun dah tak betul. Hahahaa

Petang Ahad tu nak balik GB kemain lagik jem, start dari Kuala Ibai membawak ke Seberang Takir. Wehh nak g mane reramai manusia ni. 


Itu je nak cerita sebenarnye. eh musim ni kan, pegi pantai pun  tak berape nak seronok weh. Panassss

T_______________T

The Chapter Of 3.1

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 



Alhamdulillah. Dah masuk chapter 3.1. Tak tau la ape rasenye makin bertambah usia ni. Well. age is just a number kan. Hahaha. tu ayat penyedap hati sebenarnye. 

So, special thanks to ; 

Mr BFF - awal gile mesej kot. "May the 4th be with U'. Cool beb, cool >.< 
Pakcik Kesayangan - awal jugak wish yer. Panjang sikit ayat tahun ni. Time kasih 
Family members - Dari pukul 12 duk tung tang tung tang mesej. I luff uolsss 
Kengkawan - Thanks for the wishes and doas 
Puan BFF- sedikit lambat, I dh tercebik cebik u tau tak... 
and... 

Hahahaaa

Awak, thank u for ur time and pressie. Walaupun terpaksa melayan muke ketat saye sejam lebih tapi akhir tu senyum jugak kan... kannnnnnnnnnn 

Ape lagik? 

Entah la, 

Bersyukur sebenarnya masih diberikan ruang dan peluang untuk terus bernyawa. Syukur. 
Banyak hint dah dapat, kite berubah slow slow yer. 

Dah sedar diri dah tua, tapi tak reti reti base jugakkan.

Terima kasih Ya Allah, kerana terus melimpahkan rahmat dan kasih sayang untuk hamba-Mu ini. 

Syukur. 


tt