Wednesday, January 20, 2016

Berlari Ke Berjalan?

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 

Gambar bawah tu Addin on his first day bersekolah. Tak de la lambat mane, 5 tahun baru masuk kindergarten. Sebab bagi aku tu adelah waktu yang terbaik. Tak de la nak push sangat anak anak untuk belajar kan. 

Muke redha je pergi sekolah. Tapi aku rase dia more to excited. Sebab ni first time dia nak bergaul dengan orang luar selain family members kan. Memamg Addin jenis mudah adapt dengan new environment, tapi bimbang la jugak sikit kan. 

Tapi tu bukan masalahnye, yang aku nak cite ni betapa cepatnye waktu berjalan. Eh tak rase berjalan, tapi dah berlari macam marathon tu. Aku ingat lagik 5 tahun lepas, kakak aku bawak balik Addin kat rumah. Kecik coet jek. Sampai pakaikan mittens ngan booties tu kene letak salotape, kecik sangat mak aih, sekali dia hayun kaki tercabut booties. Hahahaha

Tuppp tupppp dah 5 tahun wehhhhh! *Lap peluh* Terkejut aku wehhh macam tak caye je. Tetibe emo. Rase macam nak nangis bawah meja. *Srooooot Sroooooooot* korang paham tak perasaannye macam mane? Betapa lajunye masa berjalan tanpa korang sedar, anak anak ni dah membesar? 




Pastu minggu lepas Sue, mentioned aku kat wechat. Pasal Dirah tak lalu makan, takut dengan dentist nak check gigi. Mase cuti Krismas tu ade jumpe Dirah, dia cakap ngan aku dia dah masuk Darjah 2. Eh ape???? Darjah 2 dah korang..... 

Aku tengok balik entry yang ade dalam ni, Dirah baru umor 3,4 tahun mase tu. Omaigoshhhhhh! 
Lagik sekali aku terase tuaaaa. Tua sangat wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.





So, have to accept the fact yang aku dah getting old wehhh. Dah masuk 31 tahun ni. 
Ape ni ...,
Ape !

0 comments:

tt