Wednesday, July 22, 2015

Last Day Ramadhan + !st Day Syawal 1436 H

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

Selamat Hari Raya Aidil Fitri korang semua ! Mintak ampun maaf kalu ade terkasar bahasa atau terkena kat batang hidung sapa sapa dalam penulisan entri di blog ni. Hehehe Korang balik kampung tak? Aku mesti la balik. Kikikiki. Aku kan kat perantauan kekononnye. Kikikikiki 

Aku balik Dungun sehari sebelum raye. Dah tengah hari baru hegeh hegeh sampai. Kate perantau kan. Sampai sampai Puan Mak suruh tolong dia settlekan barang-barang basah, Ayam, ikan, segala bagai. Ayam nak buat rendang, ikan tu nak buat nasi dagang. Perghhh 5 ekor aku siang ikan aye. Rabak tangan weh.

Bawah tu menu last day puasa. Ade asam pedas, singgang ikan aye, acar pisang, pari bakar berempah. Eh memacam la. Semua anak cucu Puan Mak ade kecuali Incek Abang dan Puan Kak Long. Abang tak larat nak datang. Siang tu dia kemaskan masjid sampai flat. 




Along datang-datang pagi raye suruh snap gambar dia pakai baju melayu. Tak nak snap pakai fon dia, nk jugak dengan ipong. sebab dalam fon dia warna baju jadi lain. Hahaha Sian sian. Selipar main sarung je. 



Menu pagi raye. Ade soto, rendang, ketupat palas, tapai , nasi dagang, kuih kuih tapi ni je yang aku snap. Pemalas tahap giler. Kikikiki


Lepas Solat Jumaat, gerak gi rumah Makcik. Bawah tu her nasi minyak yang well known kesedapannye. Memang dah aim pergi nak makan nasi minyak ni je. Kikikikik bertuah kan anak sedara. Lame jugak melepak. 


Puan Kakak Seketul bersama adiknye yang manis comel :) 


Gambar dengan Angah ni punye la bercinta nak snap. Dah le dia tinggi, tangan aku pulak pendek. Jenuhhhh. Kejung lengan japp


Ni otw nak g beraya umah arwah Incek Boss, Tak de beraye sangat pun. Pegi tengok Incek Boss Jr. Hai Muhd Mishari yang ensem! Nanti Mokyue singgah lagik yerrrrrr 




Malam tu kiteorang gerak pegi umah Incek Abang semua. Beraye plus ade keje nak settlekan. 2 in 1 la kirenye kan. Kemain lagik Puan Ustazah posing 



Mak sedara plus anak anak sedara pompuan. 2 ketui lagik tak de dalam gambar 


Aku tak paham ape motif Puan Kakak pakai plastik kat kepale. Memang niat nak menjahanamkan gambar aku gamaknye. 




Ni sebelum 'acara' bermula. Semua isi minyak dulu. Macam mesyuarat anak beranak pun ade weh. Hahaha 




Ni menu 2nd day raya. Dah macam menu wajib. Ketupat goreng. sedap. Makan sambil hirup teh o panas. Ohhhh nikmatnye. 



Eh raye korang macam mane? 

Aku ade 2 perkara yang menggermbirakan di hari raya ke dua. Celik mate Encik Long-Lost-BFF aku wish selamat hari raya. Terus rase macam ade tembakan bunga api berdas das ke udara. Haha. Lepas tu belek belek noti kat fb, tengok tengok orang yang 'hilang' like gambor kat fb. Terus double celebration rasenyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ape lagik? Haaaa aku tengah menahan pedih mata di hari raye ke 6. 











Selamat berumah terbuka korang semua yer










0 comments:

tt