Sunday, June 14, 2015

DENYUT NADI

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=)



" Untuk menang adalah satu hal, untuk mengekalkan kemenangan adalah satu hal yang lain pula. Memusnahkan adalah perbuatan yang begitu mudah. Pembersihan dan pembangunan semula kadang-kadang lebih sukar prosesnya daripada melakukan kemusnahan itu sendiri " - Denyut Nadi, 118

Hampir sebulan kot amik mase nak habiskan novel ni. Bukan sebab tak menarik tapi malas yang teramat. Tapi once dh start kene la habiskan kan. 

Novel ni tak de la pelik sangat. Tak de heavy mane pun. Cume kisahnye je berkisar pasal tahun 1940 an. Zaman kene jajah dengan Jepun, Inggeris pastu ade keluar hal komunis sikit. Yang tak syoknye, ending tu macam tergantung sikit. Eh tak tergantung tapi macam nak kite berfikir sendiri ape kesudahannye cam mane. Tapi yang paling aku duk terfikir, ape pendirian si Johari sebenarnye.

Buku ni bagus sebenarnye untuk sesiapa yang mencari arah perjuangan. Eh bukan aku suruh ikut ideologi watak watak dalam tu tapi semangat perjuangan tu. Diaorang berjuang untuk dapatkan apa yang diaorang nak walaupun terpaksa menjadi orang lain, bermuka-muka.

Dan, lagik bagus untuk kembalikan balik semangat untuk orang yang dah totally lost macam aku ni. 

Terima  kasih pada orang yang bagi pinjam novel ni. 

=) 

" U have lost your loved ones. U are too fragile and weak " 

0 comments:

tt