Monday, June 22, 2015

1 2 3 4 Ramadhan ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikuam wbt 

=) 


Kejap je dah 5 Ramadhan kan. Macam mane puasa anda semua? Masih penuh dan bertenaga kan? Hahaha.. Aku? Alhamdulillah. Masih sempurna puasanya. Ala orang perempuan kan ade cutinye. Hehehe tapi puasa tetap kene berganti. 

1st day puasa tu, malas nk menyinggah ke bazar, nampak macam ramai manusia sangat. Biase la 1st day puasakan, eksaited sesangat memasingkan nak membeli itu ini. Aku singgah gerai yang tepi jalan tu je, Beli kuih 2 jenis, onde onde inti kacang dengan tepung bunga. Pastu beli laksa penang. Tu je yang tekak berkenan. Balik rumah, goreng ayam yang dah perap semalaman. Tapi time berbuke, bile rase ayam tu, masin yang amat. Uwaaaaaaaaaaaaaaa. Stress tau. 

2nd day puasa, dah terpacak balik rumah. Juadah memang menggembirakan perut la. Puan Kakak masak babat lemak cili padi, hati limpa goreng, sayur kolok, ade murtabak megi, agar gar santan. Kemain banyak lagi juadahnye. Aku kat perut kecik. Makan murtabak megi suku, sesenduk babat, limpa hati goreng, perut terus penuh. Hahaha kesian kan. Tapi air memang banyak gile la aku minum. 

3rd day puasa pulak, bukak kat rumah Kak Kay. Pegi bazar beli murtabak, ayam pusing, rojak ayam, kuih kuih. Aku makan rojak ayam, ayam pusing sikit. Terus perut jadi penuh. Hahaha ape punye perut la kan. Nak balik rumah sewa, singgah Treleaf cari pisang. Tapi tak de. Beli je la gardenia whole meal ngan peanut butter. Makan tu je as supper ngan sahur. 

Semalam pulak, aku memang malas nak singgah ke bazar lagik. Niat hati memang nak masak. Dah siap beli bahan segala bagai, sekali sampai rumah, mood swing terus. Sedih kot. Kalu bulan tak puasa aku ok je. Tapi time bulan puasa ni, paham paham la. Terus tido. Bangun bile orang azan, minum yogurt drink je. Lepas iron baju baru makan. Tu pun makan murtabak ngan ayam pusing yang Kak Kay tapaukan. Punye la geram aku makan semua tu tak panaskan pun. Nasib baik perut tak meragam pagi ni. 

Dan yang bawah ni, roti sapu peanut butter, tambah pisang. Sedappppppppppp! 





Eh tetibe terbayang kelazatan peanut butter bercampur pisang tu. Ermmmmmmmm lambat lagi ke berbuke? Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Babai!

2 comments:

cik hani said... [Reply]

haa..ni hantu peanut butter dah sampai..
sedapnya..

kalau beli waffle mesti pilih coklat & peanut butter

Anok Pok Mat Kapok said... [Reply]

@cik hani hahaha sedapkan. makan pulak waffle tu time panas panas

tt