Sunday, May 24, 2015

Hari Guru 2015

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=)

Dah few days baru hegeh nak update kan. Lemau sesangat. Sebab ape lemau? Nanti la aku share eh. Buat mase ni tak kuat lagik.

Btw, 16 Mei setiap tahun dah digezetkan untuk  Sambutan Hari Guru di Malaysia. aku suke tema sambutan  tahun ni, GURU : Membina Ilmu, Menyempurnakan Akhlak. Nampak simple tapi sebenarnye teramat berat.

Tugas guru bukan setakat untuk memberikan ilmu tapi memastikan anak didik menggunapakai ilmu yang diperolehi dengan sempurna dan menjaga akhlak dalam hidup seharian. Eh tetibe skema gile ayat kangggggg.

Di kesempatani ni, aku nk ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru guru yang pernah memberikan ilmu start dari aku tadika sampai la ke UUM. Terima kasih banyak banyak untuk segala ilmu, tunjuk ajar yang diberikan. Kalau tak, aku tak kan ade kat mane aku ade sekarang. 

Tapi terkadang kite terlupe sape guru pertama kite kat dunia. Parents kite. Family kite. Tanpa diaorang kite tak kan mampu untuk 'memahami' erti hidup ni. Tak lupe juga buat mereka yang menjadi guru secara tak langsung dalam hidup ni, Arwah Incek Boss, orang yang paling banyak ajar aku erti perjuangan dan survival idop. 

Eh tetibe mate masuk habuk. 

Dah la. K bai.!

0 comments:

tt