Tuesday, March 3, 2015

TALK

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

=) 

Rase lawak jugak pagi ni. Ermm when was the last time aku cakap depan public erh? Hahahaaa... Gini kisahnye, ari ni kene bagi talk kat budak budak accountancy pasal KIOSC Jobhouse. Memang daripada awal memang tak de idea pun nak membebel ape. 

Sebab plan awalnye nak bebel sambil tayang slide, skali pengarah program bagitau tempat program tu pencahayaan lebih. Tak sesuai nk tayang slide. Jadinye, mule la sesi membebel tanpa sebarang alat bantuan. 

Alhamdulillah, lepas la jugak sejam membebel. Penerangan pasal company tak sampai pun 10 minit, aku terus bukak Q&A session. Gamble gile kan? Dah sebab aku memang tak de idea langsunh nk bercerita ngan budak budak tu smeua . Bile ade Q&A maka senang la sikit. 

Aku x sure la bebudak tu semua paham ke tak ape yg aku bebel. Janji, diaorang tau kewujudan aku ngn kiosc, sekurang-kurangnye la kannnnn

Teringat mase Ijad mintak tolong jadi fasi program dia kt SMKPS  ari tu, memula datang sebab jadi fasi bidang terjun je  pasti eh tetibe nak pass satu slot kat aku, eh memang tak ar. Nk bercakap pasal ape, dah le aku ni bidan terjun je pagi tu. Dekat part last last tu, diaorang suruh jugak bebel sepatah dua kata. Kalau enbel senang je la kan. Tapi emmang ade modal la sebab aku bengang ngn sikap segelintir student ari tu. Berjela jugak, nasib baik Suhairi bagi isyarat time off. Hahaha

Bercakap dengan public ni sebenarnye tak susah janji kene confident. Kalu ko tase ko bukan spesis yang nk kene bercakap pakai teks bagai, jadi jangan la. Kang haru boru. Tetibe tengah bace teks, rase ayat tak best, main tukar sesuka hati je. Pasti motif ko bercakap pun entah ke mane. 

Aku pun cam tu jugak. Maian cakap ape yang aku rase perlu. Bile dh start gelabah, buat buat pikir or pandang ke sesuatu arah kekonon cari idea, padahal nk ilangkan gelabah. Muahahahaaj

Dah. 

Bai! 

0 comments:

tt