Sunday, December 14, 2014

The New Borns

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=)

Ho laa... Belek belek kat posting, rupenye last aku bercerita pasal anak anak bulan 9 ari tu. Berbulan bulan lame dh tu. Mase tu Che Teh baru masuk sebulan pregnancy gamaknye.Now, dh deliver. Ade 3 babies. Kikikikikiki

Che Teh delivered baby 14.9.2014, pukul 2 pagi. Malam sebelum tu, kemain manja lagik. Datang dekat aku gesel gesel badan, mintak suruh gosok gosok tummy dia. Tak agak pun dia nk bersalin malam tu. Ceh Teh ni perut dia tak besar mane, mungkin sebab body dia kecik kan. So, layankan je la. Aku gosok gosok, pastu malam tu pun nk tido celah ketiak, aku layankan jugak. Pukul 2 pagi tu tersedar sebab bunyi bising mulut dia. Abo pun dh tak senang duduk. Rupenye, bile aku switch on lampu, nampak bontot Che Teh dah berdarah. Sahhhhhhhh Che Teh dah bersalin.

Amik Abo, bagi Puan Mak pegang dalam kelambu. Eh tak tido jugak mamat tu sebab duk dengar bunyi yg kecik tu. Dia kan jakun yang teramat. Carik kan kotak untuk Che Teh, letak kain buruk. Mane tau kot kot dia nak letak anak dalam tu. Eh tau tak mase aku sedar tu, anak dia dh ade atas katil. Aku syak Che Teh memang bersalin atas katil aku T_T

Malas nak menunggu, aku sambung tido. Esoknye bangun, bile aku bau hanyir. Pastu ade bunyi anak kucing duk mengiau. Ingatkan 2 ekor je, eh bile aku tarik plastik container, rupenye 3 wehhhhhh. Berderau darah.

Che Teh dah rase unsecure mase tu. Aku lapik kain selimut dalam kotak, kutip sekor-sekor anak Che Teh taruk dalam tu. Anak Che Teh semua kaler putih. Menurun si ibu. cume yg beza, tompok tompok atas kepale. Eh tapi ade sekor, yg fully whity.

Few hours after the birth

Aku agak Che Teh ni still confuse dengan kelahiran anak-anak dia ni. Sebab dia still young, untuk aku la. Walaupun ni dah kire second gave birth dia tapi dia still tak boleh adapt the situation. 
Sian dia -.-'
Dia malas nk breastfeed anak dia. Jenuh nk menunggu sebelah, kasik dia bf anak puas puas. Anak anak pulak jenis kebulur. Memanjang mintak susu. So far, aku check gender semua gigirl tapi tak tau la kalu aku silap. 

Abo tried to comfy Che Teh -__-

Malam yang lepas gave birth tu, aku tengok dia kemain manja lagik dengan Abo. Maybe nak kasik tau, dia sakit plus penat kot. Hahaha. Abo pulak layankan je. Tolong jilat-jilat and tried to comfy Che Teh. Sebak jap aku. 


Muke menyampah!
Ari ni dah genap sebulan. Tiga tiga eskor dh bukak mata. Dh boleh berjalan. Tapi bile taruk atas tanah, macam geli geli je nk pijak. Mengade korang kannnnnnnnnnn! Still bf tapi dh start nk belajar makan. Ade sekor tu dah start makan nasi ngan cookies. Mati tercekik jugak la kali ni.

Hey! Where's the other one?
Pastu perangai terbaru, dah tak nak duk dalam kotak. Rase sempit gamaknye. Dah pandai panjat-panjat kotak, pastu jump out. Nk lepak atas katil, senang nk membongkang! Semalam pun,aku biarkan je tido atas katil, Che Teh ade skali la. Kemain gumbira lagik. Senang depa nak bergolek sane sini. 

Sharing is caring *_*
Si Abo pulak, since Che Teh body dah tak meletop macam dulu, eh dah pandai carik yg lain. Rumah tu tempat makan je, kenyang je mule la angkat kaki. Malam dah tak tido kat rumah. Esok pagi balik, dari jauh dh dengar suara kebulur. Memang mintak kaki la kannnnn

Still together :)
Yang frustnye, aku tak leh nak tengok anak Che Teh grow up each days la kan. Balik 2 minggu skali, dh besar. Ni lagik 2 minggu aku balik, confirm da babies tak kenal aku dh T__________T

Thanks Che Teh for the grandchildren :)
Dah tua aku ghupenyeeeeeeeee

Babai! 


0 comments:

tt