Thursday, August 7, 2014

Sepasang Kurung Biru

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=) 

Still on raya mode? Good! Rayekan sebulan. Hehe confirm banyakkan open house. Aku sejak self-employed ni malas ar nk attend open house. Kemain malas nk iron baju, iron tudung, bersiap bagai. Hehee 

Aku kan dlm banyak banyak lagu Raya, aku paling suke lagu Sepasang Kurung Biru. Sebab? Aku kan memang peberet kaler biru. Macam tahun ni, aku tak de baju raye tapi bile selongkar balik, aku jumpe la sepasang yg tak pernah pakai lagi. Kaler biru. Lepas tu jumpe yg baru pakai sekali. Kaler biru jugak. Last last aku iron 4 pasang baju kaler biru. Siap stand by sutera sepasang. Pun biru jugak. Hahaa

Selama aku keje dulu, tetiap tahun baju raye memang warne biru. Last year pun ade unsur biru. Tanah kaler putih, bunga biru. Tudung biru. Tak boring ke? Memang itulah kehendak hati aku. Kalu beli baju pun, memang laju dgn warne biru. Kikikiki

Tapi yg sebenarnye, ade kesah dengan baju raye warna biru. Hehe. Ade satu tahun tu, mase aku still sekolah, aku tunggu someone datang beraye. Dari pagi aku pakai baju kurung warne biru. Lepas maghrib baru dia sampai. Tak kan le nk pakai baju tu sampai ke malam kan. Datang datang terus tanye, mane baju kurung warne biru. Nk je aku kakikan mase tu. Tapi kene control hehe. Lepas raye, tayang baju tu kat dia. Dia kate comel. Hikhikhikhik. Tapi tu semua dh tinggal kenangan. Tak mungkin kot kiteorang boleh beraye bersame lagik. 

Since then, bile raye pakai baju kurung biru je mesti teringat kat beliau. Haishhhh. Bertabah la hati.



Nah, lagu ni special untuk readers. Kikiki biarle lirik tak de kene mengena ngan aku pun kan. Tapi dh jadi lagu raye kesukaan aku. 

Dan, untuk penutupnye, aku blanje gambo pakai baju kurung biru sepasang. Ni gambo 4th day raye dh. Yg 1st day aku tak sempat nk snap. 


Ketinggian kami dh hampir nk same. Ohmaiiii. Tak sanggup menjadi makhluk katik di samping anak sedara sendiri. Haha 

Dah dah. Adois! 

P/s : suke tengok awok pakai baju melayi biru. Napok comei. Kikikiki

0 comments:

tt