Tuesday, March 18, 2014

Jodoh

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt..

=) 

Aku tak sure perasan aku skarang ni macam mane. Menerima perkhabaran yg agak menyakitkan .
" Nurul tu jeles Orang kawen. Dia tu tak mO kawen!'"

Owh. Terkedu. TerlOpOng mulut kejap. Nampak lalat terbang, cepat cepat tutup mulut. Erm. Agak mencabar sebenarnye, di usia terakhir bermula dengan angka 2. Next years dah turn ke 3 series. Di ketika masih berstatus single ini, macam macam spekulasi yg muncul. 

Hoi! Ko hengat cari suami tu macam beli ikan kat pasar? This week beli ikan kembong, balik umah masak, tak sedap. Next week, tukar ikan salmon pulak. Boleh cam tu? Kalu beli ikan pun berjam jam kite duk pilih, nk yg segar, yg gemuk gemuk, isi banyak, mata tak merah, so da same thing goes to hal cari calon suami. 

Okeh. Tahun lepas, ade makhluk sound aku, katenye aku ni terlampau memilih sampai tak ukur baju kat badan sendiri. Ohmaiiiii.. Erm.. Ape ape skali pun, bile melibatkan kehidupan, mase depan kite, for sure la kite nak yg terbaik. Yg terbaik tu, kite perlu pilih. Ye, aku tau. Yg terbaik tu tak semestinye sempurna. Takde sesape pun yg sempurna melainkan Nabi Muhammad s.a.w je. 

Aku memilih ikut 'kemampuan dan kelebihan' diri aku tapi dalam mase yg same segala kekurangan, keburukan diri aku pun aku utamakan jugak. Ade part yg aku lebih, ade part yg aku kurang. Tapi yg kurang tu lagik banyak la. Hahaa..

Aku bukan la spesis jenis jeleskan kawan kawan yg ade boipren ke, ade suami ke. Bile tau kawan kawan baru couple, tumpang rase bahagia utk mereka. Yang mendirikan masjid tu, lagi la aku gembira. Ko ape hal nak dengki dengki ngan kebahagiaan orang kan. Semua orang berhak untuk rase bahagia. Kite ni ape sebab nk ade rase iri hati. Tak perlu la. Persetankan je tohmahan bodoh manusia manusia yang pendek akal tu. Eiei! 

So, kalu ade jodoh tak kemane kan.. Haha.. 


Nah.. Hamil layan lagu ni.. 

:) 


Adois amigosss

P/s : Jika aku bukan jalan mu.. Lalalalaa






0 comments:

tt