Saturday, March 29, 2014

A.K.U - Part 3

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt 

=) 


Aloha readers! Few days ago, Incek Abang sent this kat Whatsapp Group Pengkaji BokBong ( haha.. Kalu ade yang tertanye tanye, group tu group utk kami anak beranak. Sebelum ni Incek Abang taruk name Kelapa Sawit, aku tukar jadi Anok Cucu Pok Mat Kapok. Then, ade la satu ari kite orang sembang sembang pasal BokBong, terus tukar name group tu :) ) 

Kalau ade yang perasan, ade previous entry pasal kriteria kriteria perangai anak bongsu kan. Untuk yang tak pernah bace entry sebelum ni, aku anak bongsu ( could be considered as YES sebab aku anak last. Haha ) 

So, jom kite huraikan, tengok ade kena ke tak dengan keperibadian aku. Muahahaha 

1. ANAK MANJA EMAK - sebab apa-apa mesti dia utamakan mak 

Hehehe.. Tak boleh dinafikan. Tu la kelebihan jadi anak bongsu. Ade kelebihan untuk terlebih dimanjakan mak. Cam aku, ade la dlm 8 tahun lebih kot terlebih terlebih dimanjakan, sebelum Along pop out tp this world. Pastu rampas semua kelebihan aku untuk dimanjakan. Hahaa. Jealous dengan anak sedara sendiri. Bab utamakan mak, ya! Sebab mak tu segala galanya kan. Haha sakit perut period pain carik mak, malam malam bangun nak berak, nama mak jugak dijerit (nk habit aku dari kecik tgh malam bangun nak g toilet, mesti panggil mak sampai mak sahut. Haha)

2. DEGIL - bace sendiri dlm gambor tu penerangan degil. 

Ye, aku degil. Stubborn. Keras hati. Keras kepale dan telah diperakui oleh seseorang (anda tau sape anda) Degil dalam mengikut kehendak sendiri. Haha. Degil, nak ikut kate hati sendiri, ape yang diri aku nak je. Haha. Tapi tal bermaksud aku tak pentingkan pendapat orang lain. 

3. TAK PANDAI PUJUK - tak pandai pujuk bf/gf 

Part ni aku gelak guling guling. Bukan sebab tak betul, tapi memang betul. Muahaha. Sebab tu aku takde bf. Jadi, terkubur la satu perangai anak bongsu aku. Siankan bf aku ( kalu ade bf lah) Haha. Tak payah nak merajuk la. Kang aku buat sardin jek. Membazir mase jek 

4. CINTA - sangat setia 

Nak senyum je yg ni :) 

5. HITAM / PUTIH - ape yang dikata semua dipegang 

Erm yang ni, boleh dikatakan betul la. Tapi ade satu part yang aku selalu kate, tapi aku tak leh nak pegang. Erm. Part nak let go all the pasts. Esp, pasal pakcik tu. Berapa kali dah nak move on, asyik traffic light merah je. Aishhhh 

6. HATI - nampak je garang tapi lembut hati 

Aku spesis softhearted. Aku memang muke garang tapi hati lembut weh. Jenis mudah tersentuh. Lagi la skarang pasal Tragedi MH370 kan. Aishhhhh

7. ARAHAN - lebih suka buat kerja / hal sendiri 

Part yang ni tak berape tepat. Aku prefer kerja yang berdasarkan arahan. Contoh, kerja 8 to 5. Ade dateline yang nak kena kejar. Ade orang bagi arahan. Kalau kerja sendiri ni, aku tak mampu nak manage waktu aku sendiri. Kang ade yang tak masuk office langsung. Maklumlah kerja sendiri kannnnn

8. PEMAAF / CARING - penerangan bace sendiri dalam gambo. Haha 

Okeh. Aku senang nak maafkan orang. Tapi tengok keadaan. Sebab dengan memaafkan orang, buat ko rase lebih selesa dan tenang. Betul tak? 

Caring. Itu diperakui. Seteruk mane pun aku marah orang, tapi aku tetap amil berat. Contoh, wish birthday, wish good luck. Bende yang simple untuk tunjukkan kite amik berat pasal orang lain. 

9. MUDAH BERGAUL - lagik skali penerangan bace dlm gambo 

Aku ni kalu orang tak kenal, akan kate aku sombong. Sebab muke aku garang, susah nak senyum. Tapi once dah kenal, ko boleh ajak aku sembang dan of course dah macam lame kenal. Then, aku senang nak sesuaikan diri dalam mane mane keadaan walaupun permulaan tu macam sukar la sikit kan. 


Hahaha. Tu je kot. For those yang kenal aku, memang tau la perangai aku macam  mane. Yang baru kenal, jangan simply judge aku. Haha 


Adios. 

0 comments:

tt