Friday, December 27, 2013

Disember

www.tips-fb.com


Assalamualaikum wbt 

=) 

Haip! Lagi beberape ari bulan Disember nak abes. Baru hegeh hegeh nak update blog. Muahaha. Teruk teruk. Dah beku idea gamaknye. 

Erm, Disember tahun ni kan.. Macam macam emosi bercampur baur. Da worst December dalam idop aku gamaknye. Muahaha. Tapi tak pe, Disember tak berakhir lagi kan. Mane tau kot kot boleh berubah jadi yg best best kan. 

Lets start with 4 Dec, bangun pagi dengan senyuman. Erk. Bukan bangun pagi la, pada hakikatnye aku tak tido pun malam tu. Paginye baru aku tido. Tu pun tido pukul 8, pukul 9 aku dah terjage. Sudahnye, muke aku kembang macam pai epal. Sighhhhhhhhhhh 

6 Dec dah start ujan lebat weh. Mase tu dah start Perhimpunan Agung UMNO (PAU). Pastu berterusan dengan banjir. Hoi! Hangen jugak time tu, sebab bengang pemimpin UMNO duk bersidang tapi few tempat dah start banjir. Tapi aku salute la, MB Terengganu, Pahang ngn Johor, sanggup tinggalkan PAU, balik ke kawasan jenguk mangsa mangsa banjir. Tolong semaksima mungkin. Macam biase la, macam macam cite jugak yg tak sedap didengar keluar kan. Gitu la setiap kali banjir. Erm.. Kampung aku banjir jugak tau. Rumah aku sendiri nyaris nyaris nak masuk air. Tapi tak kene pindah la.. Sempat la jugak main air banjir kat rumah orang lain. Haha meroyan la sangatkan. Gatal nak merase banjir. 


Elok elok baju tak basah, gatal pi harung air. Muahaha. Kalu dh spesis tak berape nak centre tak payah nak cakap ape la kan.. 

Selama beberape hari ade mangsa kat pusat pemindahan, sempat jugak g jenguk jenguk, tolong ape yang patut.. 

Pastu ape lagik yang jadik ar bulan ni? Haaaa ade lagi. Tapi tak pe la, aku simpan je la. 

Last 2 weeks anak anak balik bercuti. Dah dekat nak bukak skolahkan.. Layan je la gambor bawah ni. Aku malas nk taip dah ni. Muahaha 






Tu malam Jumaat, ramai ramai pi keluar. Makan kat Tanjung Kuala Dungun. Bergambor ramai ramai. 

Hari akhir Disember, hari ni la kan, aku tersadai period pain. PMS ! Muahahahaa

Dan sesungguhnye, Disember 2013 penuh dengan pelbagai rase. 

Adios 

P/s : nak buat review sepanjang tahun pulak






0 comments:

tt