Monday, December 2, 2013

A.K.U Part II

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt ...

=) 




Dah nak masuk setahun aku buat entry A.K.U Part One, ni baru nak sambung yg part tu. Teruk la bebenor la kan. Nak mampsss cari idea nak update blOg. 

Sape yang kenal aku dah lame, memang tau la aku anak bOngsu tapi aku tak berape gemar nak nyebut cam gitu. Aku lagi suke sebut aku anak paling last. Aku akan adik beradik tak ramai. 5 Orang je. Aku paling last, ade sOrang abang [yg sulung], then 3 Orang kakak. Pastu baru la aku.

Duk gOdek gOdek pesbuk, terjumpe la fakta pasal anak bOngsu. Moh kite gO thrOugh satu satu. TengOk kene ke tak dengan diri aku. Haha. *Sila jangan muntah*

1. SENANG MEMAAFKAN ORANG LAIN
Nak kate senang tu, tak la jugak. Tipu ar. Mane ade weh. Baik hati cam mane skali pun, amik mase jugak nak memaafkan Org. Sorry seems to be the hardest word la. Tapi depends la pade keadaan. Kalu yg keadaan yang senang sejuk, cepat la jugak tapi tak sesenang mane la.

2. GARANG MACAM HARIMAU
Haha.. Aku garang ke? Kene duk diam jap, jari ketuk ketuk dagu. Garang ni subjektif tau. Haha. Kemain ayat kan. Garang mengikut keadaan jugak kot. Org tak cari pasal, tak de la nak garang garang kan. Tapi ade je time buat buat garang, kekonon nak suruh orang takut. Macam le orang herannnn kannnn.. Nak tau aku garang ke tak, meh ar try. Tapi kalu compare ngan Encik tu, aku rase dia lagi garang.. *larikkkkkk*

3. KALAU GELAK, TAK INGAT DUNIA SAMPAI TERLANGGAR SESUATU CONTOH KERUSI 
Part ni membohong. Aku tak kuat gelak, tapi bab langgar bende bende cam kerusi tu memang habit. Esp bile aku kalut or nervous. Aku gelak simple simple je. Bunyi hehehe je rasenye. Ke idokkkk. Nanti aku check balik

4. SENSITIF, HATI LEMBUT
Hek hekkkk. Nak ngaku ke tak erh? Hahaa im a soft-hearted-person. Yang ni tak bohong. Aku cepat touching kot bile ade hal hal sensitif. Macam, tengok kucing kene langgar kat tengah jalan, pun aku boleh keluar air mate. Syila sms cakap rindu pun aku boleh bertakung air mata. Sensitif pulak, erm ye kot. Haha tapi lebih pada sensitif peka. Sensitif sentap tu ade la sikit sikit kott

5. RAMAI PEMINAT
Hahaa ni paling membohong. Tak de pun ar.. Anak bongsu lain mungkin ye la kot.. Aku memang tak arr 

6. MUDAH MENYAYANGI ORANG LAIN
Bab sayang ni, perasaan tu tak terjangka kan. Ade mudah, ade susah.. Erm.. Senang cite, no comment 

7. SUKAR MELUPAKAN ORANG YANG DIA SAYANG 
Yup. Haha.. Susah la, dah pernah sayang, tak kan nak buat buat lupa pulak kann.. Kalu tak, tak kan le beratus kali nk move on, asek tersangkut je. Haha 

8. SELALU MENJADI TUMPUAN ORANG RAMAI 
Yang ni pun tak la jugak. Kadang kadang orang tak sedar pun kewujudan aku dalam satu satu situasi tu. Haha. See betapa tak glamernye kehidupan aku. So down to earth i am okeh! 

9. SENYUMAN TETAP DI BIBIR WALAUPUN SEDIH
Erm.. Untuk 8 tahun lepas, aku rase relevan kot dengan diri aku. Haha dulu dulu tau la kot nak hide sadness cam mane. Senyum je depan semua orang kan, nak kasik orang lain happy. But, not for nowadays la kan. Poeple change, so do i. How i wish u can 'return' back my smile 

10. SENTIASA MENGINGATI KAWAN LAMANYA
The truth, sape sape pun yang aku pernah 'campak keluar' dari kehidupan aku, tak pernah aku lupe. Kawan kawan dr zaman skolah, sampai masuk u, sampai la zaman aku keje, nak marah, kecik hati, frust, kecewa, hangen cam mane skali pun, korang tetap aku ingat, tetap aku amik tau kewujudan korang. Walaupun nampak macam kejam kan. Campak, buang bukan sebab benci tapi perlukan mase utk perbetulkan balik keadaan yang tak berape nk ok tu. Erm, i dont have to list all da names la kan. Tapi kalu empunye diri bace entry ni, korang pasti boleh rase.. 

Erm tu la fews pasal anak bongsu. Tapi aku nak tambah sikit. Aku anak bongsu spesis keras kepale, keras hati. Ahahaha. So beware. Jangan cari pasal, jangan buat aku ribut taufan.

Comfirm ar haters aku muntah hijau lepas bace entry ni. Do i care? Haha. Kan ade dah pesan awal awal, jangan bace blog aku kalau tak nak sentap. Hehe 

Adios!

P/s : rindukan matahari! 

0 comments:

tt