Thursday, February 14, 2013

Kring.. Kring...

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt

=)

Pssst.. Hari ke lima kembali MAINTAIN!! Haha.. Tetibe je kan :) Kan semalam cam ade sedikit kegOyahan kan. sO, ari ni dah kembali kepada asal.. Dasar budak ketegaq kan =)

Opss! Kembali kepada tOpik entry ini :) Kringg ! Kringg ! kOmpem la anda semua tahu kan bunyi apakah itu.. Itu bukan la bunyi lOceng basikal spesis Le Run tahun 80 plus 90 an.. Tu munyik talipOngggg !
Tapi bukan talipOngg aku yerk..

Begini ceritanye..

Situasi Satu  (OFFICE)

Pemanggil : Hello, Assalamualaikum.. Ni Pejabat ************************?
Saya : Wslm. Ye, Pejabat ***********************
Pemanggil : Saya nk mintak tolong... bla bla bla...
Saya : Boleh, tak de masalah.. Nanti kami cube tolong Encik..
Pemanggil : Oh terima kasih. Nanti call balik saye yer. No saye no yang saye call Opis awak ni la..
Saya : ??????

*Pakcik tu call kat nO Opis aku. Pastu suh aku call dia balik. Pakai no yg dia call aku tu. Mane aku nak cekau no dia?

Situasi  Dua  (HANDPHONE)

Pemanggil : Hello, Assalamualaikum. Boleh saye bercakap ngan Cik Noorul Jannah?
Saya : Wslm. Ye saye. Dari mane ni?
Pemanggil : Saye ni dari Kg Sekian sekian sekian. Saye call ni berkaitan surat permohonan yg dah direspOns Oleh pihak cik..
Saya : Oh ok. Ape yg boleh saye bantu Encik?
Pemanggil : Saya dalam perjalanan ke pejabat Cik ni, nk selesaikan pasal permohonan ni..

*Tetibe aku teringat mase nk answer incoming call tu no telefon tu 09- 832 ****. Eh bukan ke tu no Opis OR no talipOng umah OR public phOne?? *

Saya : Encik, jap erk. Encik dalam perjalanan ke? Bukan ke no yg Encik gune nak call saye ni no talipOng umah atau pun Opis?
Pemanggil : Er er.. saye berhenti jap. Call awak.

*Nak membOhOng lagik. Pakcik tu kantOi cakap dalam perjalanan ke Opis aku. Padahal no yg dia guna untuk call aku tu tak melambangkan no public phOne pun. *

Situasi Tiga (OFFICE)

Pemanggil : Hello, assalamualaikum. Pejabat ****************? Boleh saye bercakap dgn Cik Noorul?
Saya : Wslm. Ye saye
Pemanggil : Nak tumpang tanye, Cik Noorul ade kat Office ke?
Saya : Erm.. Encik, nk tanye sket. Encik call saye ni kat no mane?
Pemanggil : Saye call kat no Office Cik la..
Saya : sO, maknanya saye kat Office la kan? *^%^#$

*Dah sah -sah call aku kat no Office, bOleh lagik tanye aku ade kat Office kat tak, Encik Oii, tak kan la Ai nak hangkut talipOng Office buh dalam handbag kelek ke sane ke mari*

Erm, tu ade la few situations yg aku rase ade di antara kite semua pernah alami. Bile skali 'turun' tu rase bengang le jugak kan. Tapi bile pikir balik, lawak pun ade :).                


Lagik satu, aku ni spesis set tOne untuk caller grOup tau. Kalau family aku buh lagu Bleeding Love by Leona Lewis. Opismates plus Incek Boss aku buh lagu Fall For You by Secondhand Serenade.

Motif aku bagitau? Sebab senang aku nak filter incOming calls terutamanya waktu malam ---> Midnite.. Sekarang kan ramai makhluk pengganggu keamanan :)

Tapi tu cite sebulan lepas la :( Sekarang tone same jek semua. Cik Epal ni memang berlaku kejam ngan aku..
Sob sOb sOb..

Sampai mase nanti aku balas balik ye Cik Epal. Amat la skema terase sekarang ni. Ringtone tak de intonasi =( *Sape suh gatai gatai geng ngan Cik Epal kan*

Dah dah.. panjang lebar dah aku bebel tanpa suara neh..

Adios

p/s : Ade yg duk tanye pasal wedding Of the year. In Sha Allah, aku tak kan buat wedding of the year for 2013 atau tahun yang berikutnye. Kite ukur badan di baju sendiri :) Ibarat kate mak aku, wat pe nk grand kalu kite ni jenis tak paras ghupe. Kene cemuh ngan Org ade la kan..

p/s/s : aku tak cadang pun nak cari bakal suami tahun ni. Udah udah la dengan spekulasi yg tak menentu arah angin tu!

P/s/s/s : rindu nk dengar ringtone oh! Love by green day

0 comments:

tt