Monday, December 31, 2012

Welcome 2013

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

time time ni kan memasing kat fb, twitter, blog semua sebOk duk update pasal azam tahun baru. Hehe.. Gitu le keadaannye setiap tahun. Aku??

Ni pengakuan aku ;

Aku ade satu AZAM je sejak tahun 2003. Tak pernah aku ade AZAM lain :P


Poyo je bunyikan :P Bile bermula tahun baru, tak kesah la tahun masihi ke tahun hijrah ke, kite sebenarnye bermula suatu episod kehidpan yg baru. Episod kehidupan same ade bertambah baik atau bertambah buruk. baik buruk tu semua bergantung pada diri kite sendiri kan.. 

Macam tahun lepas lepas jugak, aku tak de la senarai ape hajat atau azam yg nak dijayakan sepanjang tahun depan tu kan. Maknanye tahun 2013. Tapi tahun ni rase cam nak senaraikan la jugak ape yg terhasrat di hati :) 

1. Aku rase aku nak sambung blaja. Buat master la. tak kan nak masuk darjah 1 balik kan. Erh, xleh ke lepas degree terus amik Phd? ade U mane mane yg Offer cam tu x? :P 

2. Rase cam nk upgrade MyTAX tu tapi bergantung pada tahap kekebalan poket aku la kan. 

3. Nak berjimat cermat. Tak nak membazir membeli tudung dh. *Dah sebulan lebih tau aku mampu tahan nafsu dari beli Fareeda tau* 

4. Nak kembali ke saiz cam mase aku kat UUM 

5. Nak buat saving account utk mase depan... depan ... depan *untuk hari tua la* 

6. Nak jadik budak baik sepanjang tahun *mampu ke* 

7. Nak jage hati semua orang yg ade di sekeliling aku * In Sha Allah* 

8. Nak keje rajin rajin *walaupun aku tatau aku keje utk berape ari je lagi. haha* 

9. Nak jage hati aku baik baik *tahun 2012 kan banyak kali hati aku terkena sengatan tebuan* 

10. Ni paling penting, di samping nk jage hubungan sesame manusia, hubungan dengan Allah pun aku tak nak ketepikan. yg ni lagi utama. nk perbaiki diri dalam amal ibadat :)

Banyak tu perancangan aku untuk 365 hari di tahun 2013. mampukah aku? In Sha Allah, selagi terdaya termampu dan ade kekuatan, aku cuba realisasikan ape yg tertera kat atas tu :)

2012 dh membuktikan banyak cabaran dan tahun 2013 ni aku harap ade la yg manis manis sket. Bab bertukar status KIV dulu. tapi kalu dh sampai mase, xkan nak tolak kot *gatal*

Walaupun xde berita gembira yg mengiringi pemergiaan 2012 pada hari ni , tapi aku bersyukur sebab diberi kesempatan untuk menempuhi segala dugaan, jatuh bangun sepanjang tahun 2012. Syukur :)

Selamat tahun baru semua :) Semoga kebahagiaan dan rahmat Illahi dilimpahkan kepada kite semua :)

p/s : aku tak denye nk stay up tunggu countdown malam neh

p/s/s : saye tak pernah ilang/ lari ke mane mane. ade je kat sini, tunggu awak :( tapi awak tak pernah nampak semua tu :(

0 comments:

tt