Monday, September 17, 2012

Selepas Beberape Ketika..

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Selepas 3 ari cuti panjanggg, [Panjangg la sangatkan :P] back to keje. Ni bukan nak cite hal keje tapi nk cite hal semalam punye.

Last 2 weeks, BFF aku dh text awal2 cakap nk datang Terengganu on 15th September. Aku just say eh, eh datang la. Org ade je kat Dungun time tu. So, si BFF ni sebOk le membOoking bilik utk dia & family. sampai la tarikh 15/09 , meaning 2 days ago la kan. aku ni plak memandangkan dh seminggu lebih 'penat' so, weekend tu punye la bantai tido kaw-kaw. Sampai kan terlupe BFF nak datang. Sib baik Syila call. tu pun aku tengah tido. haha.

Syila ni classmates aku mase form 4, 5 dulu tapi dh start kawan since form 3 lagik. cume mase tu tak sekelas. Dia duk kelas Arab, aku dak Intan jek. haha. So, bile masuk form 4 kami sekelas dan start jadik kawan.

Aku dh tak jumpe dia almost 8 YEARS !!! lame gile tu since dia masuk UiTM Segamat dan parents dia pindah balik Melaka. Memang terputus hubungan la. bertahun jugak lOst cOntact. Jumpe balik kat FACEBOOK. Part ni aku nk say thanks kat FACEBOOK sbb pertemukan balik aku ngan BFF aku ni. start dari tu kami contact balik, share everthing together. haha. EVERYTHING?? haha..

Memule janji nak jumpe kat Mekdi je, senang. sebab mase tu Syila ngan family dari kenduri kat umah Shah. Tapi mak Syila a.k.a Cik Ti nk g picnic kat Telok Bidara. So, jumpe kat sane jek.Tak dapat dibayangkan cam mane perasaan bile nampak Syila. Yee la bertahun tak jumpe tu. Dah la tu 1st time aku sampai ke Telok Bidara tu sOrang-sOrang, sampai sesat2. Lawak sungguh la..

Puas ati bile BFF ade depan mate. Ilang segala serabut dalam kepale. Sumpah, memang tenang :) Cam tak caye je leh jumpe Syila balik. Soalan pertama dia tanye 'Nape ang kembang sangat?' haha. memang tade jawapan la untuk jawapan tu.

Dapat jumpe Syila kejap jek. sebab ari nak ujan pastu family dia ade nak singgah tempat lain plak. tapi tak sempat nk snap pic ngan dia. next time jumpe ke snap pic banyak-banyak.. hehe..

Beb, thanks tau sanggup datang jumpe Org. appreciate sesangat. nanti Org g Penang jumpe ang plak k. :)

Tu baru satu cite,

cite lagik satu 11 September 2012 ari tu, arwah Cik dah genap 6 tahun tinggalkan kami semua. Setiap kali aku teringat tarikh tu mesti 'ujan' turun dgn lebatnye. sekejap je mase berlalu. aku rase cam baru semalam aku duk sembang-sembang ngan beliau. duk gaduh-gaduh pasal nk buh ubat kat kaki lembu. duk sembang hal politik. tapi dalam sekelip mate semua tu 'ilang'. aku tak pernah terfikir pun dalam usia 21 tahun aku akan kehilangan 'lelaki kesayangan' aku. Susah nk terima kenyataan.

Al Fatihah untuk arwah Cik. We miss u damn much :(

tu je cite untuk ari ni. nak Out g pos parcel. ari tu ade beli tudung pastu reseller tu tersilap masukkan parcel. hehe..

p/s : I hate 'suprise' seriously!

0 comments:

tt